בדרך לפשרה: הטוטו וההתאחדות לכדורגל יחתמו על הסכם לשנתיים

הטוטו יצטרך להודיע עד 31 בדצמבר 2014 אם בכוונתו לממש את האופציה גם לעונה שלישית

הסאגה הארוכה סביב הסכם השיווק בין הטוטו וההתאחדות לכדורגל התקרבה היום (א') עוד שלב לקראת סיום אפשרי. בתום פגישה ארוכה בין ראשי הטוטו ובין ראשי ההתאחדות וקבוצות ליגת העל סוכם כי הסכם השיווק ייחתם לשנתיים, והוא יכלול את עונת המשחקים הנוכחית 2013/14 ואת עונת 2014/15.

לטוטו תהיה אופציה להאריך את ההסכם לעונה נוספת (2015/16), והוא יצטרך לעדכן את ההתאחדות לכדורגל עד 31 בדצמבר 2014 אם בכוונתו לממש גם את השנה השלישית בהסכם.

ההסכם יעמוד בשנה הנוכחית על 56 מיליון שקל, ובעונה שלאחר מכן על 80 מיליון שקל. בעונה השלישית, אם וכאשר תהיה, יעמוד ההסכם על 80 מיליון שקל. בין הצדדים נותרו לסיכום עוד מספר סעיפים שמוגדרים "לא בעייתיים" והם אמורים להיסגר כבר מחר.

עניין נוסף שאמור להיסגר והוא העברת ההסכם לאישור בדירקטוריון הטוטו, שם צפויות לא מעט התנגדויות - בין היתר על גובה ההסכם - אבל להערכות גורמים במו"מ הן לא יהיו כאלו שיפילו את ההסכם. גם לוזון יצטרך להעביר את ההסכם בין קבוצות ליגת העל והלאומית, ולמרות דרישה ראשונית של הקבוצות להסכם "נו-קאט" לשלוש שנים ולמרות בעיות בעיקר מצדה של מכבי תל אביב, ההערכה היא שבסיטואציה המורכבת שנוצרה הסכם לשנתיים יספק את הקבוצות.

בדיונים בין הצדדים היום לא עלה לדיון עניין הרפורמה ומעמדו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון. לוזון כבר הצהיר כי יודיע לפני הבחירות להתאחדות לכדורגל, שמתוכננות ליולי 2014, אם בכוונתו להתמודד לקדנציה נוספת.