SAC תשלם קנס של 1.8 מיליארד דולר בגין מסחר במידע פנים

קרן הגידור שייסד סטיבן כהן, תשלם את הקנס הגדול ביותר ששלימה עד כה חברה בגין מסחר על פי מידע פנים ■ כהן מואשם בכך שקיבל "מידע לא ציבורי חשוד מאוד" ממנהלי התיקים מתיו מרטומה ומייקל סטיינברג

קרן הגידור SAC Capital תשלם קנס של 1.8 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב, זאת במסגרת הסדר שבו היא תודה בכל סעיפי האשמה הכוללים מסחר על פי מידע פנים. הקנס אותו תשלם SAC יהיה הגדול ביותר ששילמה עד כה חברה בגין עבירה מסוג זה. קרן הגידור, שהוקמה ע"י סטיבן כהן, הסכימה גם לסגור את מחלקת ייעוץ ההשקעות שלה.

בתביעה שהגישה הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) בשלהי חודש יולי השנה, היא האשימה את כהן בכך שקיבל "מידע לא ציבורי חשוד מאוד" ממנהלי התיקים מתיו מרטומה ומייקל סטיינברג. השניים, שדוחים את ההאשמות נגדם בניהול מסחר פנימי, יעמדו לדין במשפטים נפרדים מאוחר יותר השנה.

לפי ה-SEC, במקום למלא את התחייבותו החוקית לחקור את המקרה, כהן "התעלם מהדגלים האדומים" והתיר למסחר על בסיס המידע הפנימי להמשיך, ובכך הרוויח ונמנע מהפסדים בסך כולל של 275 מיליון דולר.

כהן, הנחשב לאחד ממנהלי ההשקעות הגדולים והעשירים בארה"ב, מואשם בנוסף בהיעדר פיקוח נאות שלו לכאורה. כהן הודיע כי ישיב ללקוחותיו עד כ-6 מיליארד דולר עד סוף השנה, אך ככל הנראה ימשיך לנהל השקעות בהיקף של כ-9 מיליארד דולר.