בהצלחה עם השוטרים: כל המכוניות שמגיעות ל-300 קמ"ש

אתם שואלים בשביל מה מישהו צריך את זה? בדיוק בגלל אותה סיבה שמישהו צריך בית עם 600 מטר רבוע למשפחה של 4 נפשות. כי זה קיים ואני יכול. להלן כמה דוגמאות. כדאי להצטייד בארנק שמן ועו"ד צמוד

אם עברת בחודשים האחרונים באחד מ-46 צמתים עירוניים ברחבי הארץ, שבהם מותקנות מצלמות הרמזור החדשות, וגלשת לתומך באור ירוק במהירות רגועה של 70 קמ"ש בכביש פנוי לחלוטין - אולי אפילו בשעות הקטנות של הלילה - סביר להניח שכבר קיבלת דו"ח קנס או שדו"ח כזה נמצא בדרך אליך. לא פחות מ-150 אלף אזרחים הצטרפו בשנה וחצי האחרונות, שלא מרצונם, ל"מועדון א-3", שבו חברים מי שקיבלו דו"חות קנס של מאות שקלים על מהירות. רק מיעוטם של הדו"חות היו לנהגים "פרועים" שזומנו לדין. כל השאר היו על חריגות של 15-30 קמ"ש מהמהירות, או במילים אחרות: נסיעה בקצב התנועה הטיפוסי.

אם המשטרה תקבל את מבוקשה - וקשה לנו לראות משהו שימנע זאת - ירושתו לא פחות מ-300 כבישים וצמתים ברחבי הארץ במצלמות רמזור ומהירות יעילות, שינפיקו דו"חות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כשזה יקרה, כנראה בתוך שנתיים, אפשר יהיה לקבור סופית את התרבות המוטורית הגוססת של ישראל ולעבור למכוניות ישנות, לטוסטוסים או לאוטובוסים.

אבל לפחות עבור שכבה אחת באוכלוסייה, נראה שהמספר 300 הוא לא מטיל אימה אלא דווקא מהווה יעד. מתברר שיותר ויותר לקוחות בעולם, וגם בארץ, מצטיידים במכוניות מנהלים מדור אחרון, שיכולות להפליג לטריטוריה של ה-300 קמ"ש, פלוס-מינוס. בשביל מה מישהו צריך את זה? בדיוק בגלל אותה סיבה שמישהו צריך בית עם 600 מטרים רבועים למשפחה של ארבעה. כי זה קיים ואני יכול. להלן כמה דוגמאות. בהצלחה עם השוטרים.

מזראטי גיבלי S: מזג לטיני

יצרני היוקרה האיטלקיים מעולם לא ראו את עצמם מחויבים להטלת המגבלה-מרצון על המהירות המרבית של עמיתיהם מגרמניה. נהפוך הוא: עבור האיטלקים חמי המזג מהירות היא סם החיים ועל כך יכולות להעיד כמה ממכוניות המרדפים המעניינות מאוד, שנמצאות בצי הניידות של משטרת התנועה האיטלקית (כמו למשל למבורגיני "גאיירדו" ומרצדס AMG). לפיכך, אפילו מכונית הסאלון-המנהלים הקומפקטית של מזראטי מתהדרת במהירויות מרשימות במיוחד.

גרסת ה-V8 של מזראטי גיבלי החדשה לא מיועדת בהכרח ללקוחות הסופר-עשירים של מכוניות הספורט של החברה. גם ההספק שלה אינו יוצא דופן לפלח הזה ועומד על 410 כ"ס. אבל כמו אחיותיה הספורטיביות, מכונית המנהלים הזו תוכננה מראש למהירויות על - עם מתלים, גלגלים ועזרים אווירודינמיים תואמים - ואין לה שום שורת תוכנה במחשב המנוע, שמגבילה את המהירות המרבית. לפיכך, מכונית המנהלים האיטלקית הזו יכולה להוביל ארבעה-חמישה מבוגרים ללא קושי ל-285 קמ"ש - ולהאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות, וזה עוד לפני הביקור בסדנת השיפורים המקומית.

זמינות: נמכרת בארץ

מחיר: החל מ-740 אלף שקלים

מרצדס S63-AMG: לעורכי דין לתעבורה

תיק העיתונות של מרצדס S63-AMG החדשה כולל כמעט 2,500 מילה, אבל אף אחת מהן לא מציינת את המהירות המרבית של המכונית החדשה. דף הנתונים הטכניים נוקב רשמית במהירות "מוגבלת אלקטרונית" של 250 קמ"ש. אבל הלקוחות של המכונית הזאת - ובישראל יש לא מעט כאלה - יודעים היטב שזה רק מס שפתיים. כאשר תציע AMG את חבילת הביצועים האופציונלית, שתשחרר ממנוע ה-585 כ"ס את מגביל המהירות, תוכל מכונית המנהלים הסולידית הזאת לשייט בקלות ב-300 קמ"ש וצפונה. רמז לכך אפשר למצוא ברשימת האופציות, שכוללות פריטים כמו "חבילת יציבות אווירודינמית" ובלמים קרמיים, שאופייניים למכוניות שחיות בטריטוריית המהירות הזאת.

פרט לכך זוהי ה-S קלאס החדשה על כל הדרה. הלקוחות יכולים לבחור בין מערכת מתלי אוויר "רגילה" לבין מערכת עתידנית, שעוקבת אחרי הכביש מלפנים באמצעות מצלמות ומתאימה את פעולת המתלים בהתאם לאופי הכביש. יש גם מכלול מערכות חישה, בלימה ושליטה שיכול לקחת את הפיקוד מהנהג ברוב מצבי הנהיגה, תיבת הילוכים אוטומטית סופר-מהירה מפיתוח של AMG ועוד.

זמינות בארץ: רבעון שני 2014

מחיר: החל מכ-1.5 מיליון שקלים

אאודי RS6 אוואנט: הובלות אקספרס

מכוניות סטיישן של אאודי הן תופעה מאוד נדירה על כבישי ישראל. מכוניות סטיישן על בסיס ה-A6 הגדולה הן תופעה אפילו עוד יותר נדירה. אז אם תיתקלו במקרה באיזו A6 סטיישן תמימה למראה על כבישי ישראל, כדאי שתשמרו ממנה מרחק ולא תזמינו את הנוהג בה להתחרות איתכם.

הנתונים מלמדים, שלקוח אחד ישראלי, שמעדיף לשמור על אנונימיות, רכש וקיבל השנה אאודי RS6 סטיישן. כמו כל המכוניות מסוגה יש לסטיישן הזו תא מטען רחב ושימושי מאוד, שיכול לבלוע ללא קושי קרטונים גדולים של "איקאה" או לשנע ארגזי ירקות. אבל את הארגזים הללו כדאי לקשור ממש-ממש חזק. קצת נתונים: מנוע V8 טורבו בנפח 4 ליטר; 560 כ"ס; 70 קג"מ ב-1,750 סל"ד; הנעה כפולה קבועה; אפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות; גלגלי 21 אינץ' עם צמיגים בחתך 30'.

והמהירות המרבית? תלוי כמה אתה אמיץ - או טיפש. על-פי בקשת הנהג מתכנתת אאודי את מגביל המהירות. אפשר להישאר עם 250 הקמ"ש העלובים של המכונית המקורית; אפשר לבקש מהירות מתונה של 280 קמ"ש, ואם תתעקש, ישלחו לך אאודי את המכונית עם הגבלה אלקטרונית ל-305 קמ"ש, שיקנו לך - ולשוטר שיעצור אותך - מקום מכובד במהדורת הערב של ערוץ 2.

זמינות: בהזמנה מיוחדת

מחיר: החל מ-1.1 מיליון שקלים

יגואר XFR-S: דרמה בוליוודית

מאז שההודים של טאטא לקחו את יגואר תחת חסותם, מנפיקה החברה הבריטית דגמי ביצועים מיוחדים בקצב של במאי סרטים בוליוודי. גם סדרת ה-XF הוותיקה קיבלה לפחות שתי גרסאות "חמות". המתונה יותר היא ה-XF-R ואליה נוספה לאחרונה גרסת XF-RS עם קצת יותר מהכול. לגרסה הזו יש 550 כ"ס ממנוע ה-V8 המוגדש וגם 68 קג"מ והיא מצוידת במתלי ספורט מוקשחים, בבלמים במפרט למסלול, בתכנות אגרסיבי של מחשב המנוע ותיבת ההילוכים ובעוד.

את המיאוץ מאפס ל-100 קמ"ש עושה המכונית האוטומטית הזאת ב-4.6 שניות בלבד ומי שימצא כביש ארוך מספיק יראה 300 קמ"ש אמיתיים על השעון. ערכה מיוחדת של עזרים אווירודינמיים כולל כנף ענקית מאחור שאמורה למנוע מהמכונית להמריא לאוויר במהירויות כאלה. פרט לכך מקבלים תא נוסעים בגימור ייחודי עם הרבה עור כחול, מושבים חובקים ועוד.

מי שלא רוצה 300 קמ"ש על מצפונו יכול להזמין את ה-XKR "הרגילה" בגרסה המכונה "SPEED" ולקבל הגבלת מהירות מתונה יותר של 285 קמ"ש. כסף קטן.

זמינות: בהזמנה מיוחדת. מחיר: 1.17 מיליון

ב.מ.וו M5: עמימות מכוונת

גם ב.מ.וו שומרת על מדיניות של עמימות מכוונת ביחס לפוטנציאל המהירות של ה-M5 החדשה וטוענת, שכל המכוניות יוצאות מבית החרושת עם הגבלת מהירות אלקטרונית ל-250 קמ"ש. אבל זה לא מפריע לה לשווק (תמורת כ-6,700 אירו באירופה) "חבילת תחרות" אופציונלית, שמיועדת תיאורטית למי שמתכוון להתחרות עם המכונית שלו על המסלול. החבילה הזו כוללת בלמים מחוזקים, מתלים מוקשחים, כמה תוספות אווירודינמיות וכיול שונה של ההילוכים במנוע.

כל השיפורים הללו הם בבחינת "הרמה להנחתה" ללקוחות של המכונית, שיבחרו להסיר את מגביל המהירות האלקטרונית. עם חבילת הביצועים הזו, די בשינוי קטן בתוכנת מחשב המנוע כדי לאפשר למכונית להפליג לכיוון ה-315 קמ"ש בסיוע 560 כ"ס ו-68 קג"מ שמייצר המנוע המוגדש. עם החבילה הזו המכונית יכולה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד. פרט לכך זו מכונית ספורט-מנהלים די מרווחת, שיכולה לשנע בקלות ארבעה נוסעים על מטענם ומציעה אפילו נוחות נסיעה מתקבלת על הדעת.

זמינות: כבר נמכרת בישראל

מחיר: כ-940 אלף שקלים