הקג"ב חזר? עיתונאים: "נעצרנו ע"י המשטרה בשל סיקור ביקורתי של סוצ'י"

דיווח: העיתונאים הנורבגים הוטרדו ונחקרו, לאור רצונם לסקר בצורה לא מחמיאה את ההכנות לאולימפיאדת החורף שתיערך בעיר הרוסית

עיתונאים מתחנת טלוויזיה נורבגית מתלוננים: משטרת רוסיה עיכבה אותנו לחקירות, הטרידה אותנו ואיימה לכלוא אותנו, לאור דיווח ביקורתי שהעברנו על משחקי החורף האולימפיים שיתקיימו בסוצ'י, רוסיה, במהלך 2014.

על-פי דיווח שהפיק הארגון הבינלאומי שפעיל מאז 1978, "משמר זכויות האדם" (Human Rights Watch), העיתונאים, כתב תחנת הטלוויזיה TV2 אויסטין בוגן והצלם שהתלווה אליו, אגה אונס, שהו בסוצ'י כשלושה ימים בין ה-31 באוקטובר ל-2 בנובמבר.

במהלך השהות, הם עוכבו על-ידי המשטרה בשש הזדמנויות שונות. בין היתר, הם תוחקרו על מטרת העבודה שלהם בעיר, המקורות שלהם, ובכמה מקרים אף נשאלו על חייהם הפרטיים, האמונות הדתיות שלהם וההשכלה שלהם. אחד מהשוטרים איים לכלוא את בוגן אם לא ישתף פעולה.

ב"משמר זכויות האדם" מבקשים מהוועד האולימפי הבינלאומי לדרוש מהרשויות ברוסיה הסברים. "אלפי כתבים יגיעו לסוצ'י, וזה תנאי בסיסי שהמשטר יאפשר להם לעשות את עבודתם. רוסיה חייבת לשמור על חופש העיתונות".

תחנת TV2 היא מחזיקת זכויות השידור של המשחקים האולימפיים בנורבגיה. בוגן: "אני מסקר סיפורים מרוסיה מאז 1995, אבל בדבר כזה עוד לא נתקלתי בחיים". המשחקים האולימפיים ייערכו בסוצ'י בין 7 ל-23 בפברואר.