תוכנית ההתנתקות: המינהלת תפסיק להעביר תמלוגים לאיגוד

סיכום עקרוני על התוכנית בין דן חלוץ לשמואל פרנקל: המינהלת בכדורסל תשלם את החוב בסך 1.05 מיליון ש', וכבר העונה ינותק הקשר הכלכלי בין הצדדים

מינהלת הליגה תפסיק להעביר כספים לאיגוד הכדורסל כבר בעונה הנוכחית. כך נקבע עקרונית בהסכם בין יו"ר איגוד הכדורסל דן חלוץ, לבין יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל. ההסכם אמור להיחתם סופית בימים הקרובים.

בכך למעשה מסתיים סכסוך שנמשך למעלה משנה, שהחל לאחר שהמינהלת החליטה באופן חד-צדדי להפסיק ולהעביר את דמי הזיכיון הקבועים בסך 2 מיליון שקל לעונה לאיגוד.

במסגרת הסכם הפשרה בין הצדדים נקבע כי המינהלת תשלם לאיגוד את החוב עבור עונת 2012/13, העומד על 1.05 מיליון שקל. לאחר מכן, כאמור, תופסק כל העברת כספים מהמינהלת לאיגוד.

הסכם ההתנתקות בין האיגוד למינהלת התאפשר רק לאחר שהטוטו התחייב להגדיל את התמיכה באיגוד הכדורסל, כך שהאיגוד שנמצא נכון לסוף 2012 בגירעון של כ-1.5 מיליון שקל, לא ייפגע.

בעת הקמת מינהלת הליגה בשנת 2002 נקבע כי עבור הזיכיון להפעלת הליגה תשלם המינהלת מדי עונה סכום כספי, שבשנים האחרונות הגיע לכ-2 מיליון שקל בעונה. בסך הכל העבירה המינהלת לאורך השנים יותר מ-15 מיליון שקל לאיגוד הכדורסל עבוד דמי הזיכיון. לפני קצת יותר משנה, בעקבות הירידה בהכנסות המינהלת כתוצאה מההחלטה של מפעל הפיס לצאת מהסכם החסות התלת-שנתי, החלה המינהלת בשורה של צעדים בניסיון לצמצם את ההוצאות. בכלל זה הוחלט גם על ניתוק הקשר הכלכלי עם איגוד הכדורסל.