ללא רישיון לערוץ 10 - רון לאודר יפסיק להזרים כסף

בערוץ 10 חוששים כי אחד מבעלי המניות, ארנון מילצ'ן, שמבקש לצאת מהערוץ, לא יחתום על הבקשה לקבלת רישיון

איש העסקים רון לאודר, בעל המניות המרכזי בערוץ 10, הודיע כי יפסיק את הזרמות הכספים לערוץ בשנת 2014 TO לא תתאפשר בקשת רישיון בעבורו. זאת, לאור אי-ההסכמות בין לאודר ובעל השליטה בערוץ יוסי מימן מחד לבין ארנון מילצ'ן מאידך. החשש הוא שמילצ'ן, בעל המניות בערוץ, לא יחתום על בקשת הערוץ לרישיון.

בחודש האחרון, נודע ל"גלובס", הזרים לאודר 10 מיליון שקל נוספים לערוץ, שהתווספו ל-7 מיליון שקל שהזרים בחודש שעבר. אלה מצטברים ל-120 מיליון שקל שהזרים מאז ראשית השנה - כ-40 מיליון יותר ממה שהתחייב להעביר עם הארכת הזיכיון.

כפי שפורסם אתמול (א') בראשונה באתר "גלובס", דירקטוריון חדשות 10 צפוי לאשר קיצוץ של 5 מיליון שקל בתקציב חברת החדשות של הערוץ לכדי 85 מיליון שקל.

לאור הסכמים קיבוציים שנחתמו עם עובדי הערוץ בשנה שעברה לא ניתן יהיה לקיים קיצוצי שכר, ועל-פי ההערכה גם אין כוונה לפטר עובדים בשלב זה או לבטל תוכניות. עם זאת, לא יגויסו עובדים חדשים, ויצומצמו צוותים, כך על-פי ההערכה.

בתוך כך, תקציב התוכן לשנת 2014 צפוי לעמוד על כ-40 מיליון שקל יותר מבשנת 2013 - 310 מיליון שקל בסך-הכול. התקציב אושר על-ידי דירקטוריון הערוץ בראשותו של יוסי מימן, לאחר שחבריו דחו את הצעת הנהלת ערוץ 10 כי התקציב יעמוד על 370 מיליון שקל.

משמעות הדבר כי תוכניות שונות שתוכננו יוקפאו, ואולם קיימת שורה ארוכה של תוכניות אחרות, ובהן תוכניות ריאליטי עתירות תקציב, שכבר יצאו להפקה.

לפי שעה, כך על-פי נציגי בעלי המניות השונים, אין התקדמות במגעים בין לאודר למילצ'ן. איש העסקים הישראלי-אמריקאי מבקש לצאת מהערוץ, אולם פרט לשיחות לא רשמיות עליהן דווח כאן בראשית השבוע שעבר, לא מתקיימים מגעים ממשיים בין הצדדים.

החשש הוא כי מילצ'ן לא יחתום על בקשת הרישיון של הערוץ שאמורה להיות מוגשת עד לסוף שנת 2013, מה שיעמיד כאמור את הערוץ במצוקה כלכלית.

אי-חתימה עשויה להוביל את בעלי המניות האחרים לקשיים כלכליים, ובראשם את יו"ר הערוץ ובעל השליטה בו, יוסי מימן, אשר העניק ערבויות על סך 30 מיליון שקל לקרן אוריגו ו-20 מיליון שקל ערבויות למדינה.

הצדדים השונים סירבו להגיב לדברים.