סופו של מפעל נגב טקסטיל? הוגשה בקשת פירוק בהסכמה

הבקשה, בגין חוב על סך 832 אלף שקל, הוגשה על-ידי חברת ל.י.ג.ר. מבנים, המחזיקה בנכס בו פעל המפעל עד חודש אוקטובר האחרון

סופו של מפעל נגב טקסטיל? לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע הוגשה אתמול (ב') בקשה לפירוק בהסכמה של נגב טקסטיל ולמינויו של עו"ד דורון סטריקובסקי כמפרק זמני של החברה.

הבקשה, בגין חוב על סך 832 אלף שקל, הוגשה על-ידי חברת ל.י.ג.ר. מבנים, המחזיקה בנכס בו פעל המפעל עד חודש אוקטובר האחרון.

חברת נגב טקסטיל הוקמה בשנת 1987 והעסיקה כ-60 עובדים. לאחר מאבק תקשורתי ארוך, פעילות החברה הופסקה בחודש אוגוסט האחרון, ובתחילת אוקטובר פוטרו כל עובדיה.

למרות הפסקת הפעילות המשיכה החברה להחזיק בשטח המבנה בו פעל המפעל, השייך לחברת ל.י.ג.ר. מבנים. השטח, הנפרס על כ-13 דונם, משמש כעת לאחסון עשרות מכונות תעשייתיות ומלאי שמצויים בידי נגב טקסטיל לשם מכירתם, ולכן חובה הולך וגדל מדי יום.

על-פי בקשת הפירוק שהגישה ל.י.ג.ר. מבנים באמצעות עו"ד אושרה פרידמן-רז, בינה ובין נגב טקסטיל נחתם הסכם שכירות בשנת 2007 לתקופת שכירות בת 5 שנים, עם תקופת אופציה בת 5 שנים נוספות. הסכם השכירות המקורי עמד על 71,082 שקל, כשהסכום עולה ומתעדכן במרוצת השנים.

אולם, החל מחודש מאי השנה חדלה חברת נגב טקסטיל לשלם את דמי השכירות, בעודה ממשיכה להחזיק בנכס. זאת למרות בקשות חוזרות ונישנות מצד מבקשת הפירוק לקבלת התשלום.

בבקשת הפירוק נטען כי נגב טקסטיל הינה חדלת פירעון, אין ביכולתה לשלם את חובה, והיא חייבת סכומים גדולים מאוד לנושים נוספים. עוד נטען כי היות ושערי החברה נסגרו, וקופתה התרוקנה, הגיעה העת לפרק את החברה, וכי החברה אף מסכימה לכך.

"בנסיבות אלה לא נותרת עוד הברירה אלא להפקיע את השליטה מידיהם של האורגנים בחברה ולהעבירה לידי מפרק, שימונה לצורך כך, במסגרת הליכי חדלות פירעון, אשר יבטיח את זכויותיהם של נושי החברה", נכתב בבקשה.

עוד נטען כי היות והחברה איננה מקיימת עוד פעילות עסקית, במינויו של מפרק זמני לא תהיה כל פגיעה של ממש בפעילותה השוטפת המוגבלת של החברה או הרתעה מפני התקשרות עימה עם צדדים שלישיים.

לאור זאת התבקש בית המשפט להורות על פירוק החברה ועל מינויו של עו"ד דורון סטריקובסקי, ממשרד סטריקובסקי גל ושות', כמפרק זמני לחברה ולהקנות לו את הסמכויות הדרושות לו לביצוע תפקידו.