עובדי יצרנית הבשר "מיס כרמל שיווק" הגישו בקשתה לפירוקה

‎‎לטענת העובדים, המפעל של יצרנית הבשר מחיפה קרס והותיר חובות של מיליונים‏

‎‎בקשת פירוק נגד חברת מיס כרמל שיווק (מעדני כרמל), יצרנית הבשר והנקניקים הגדולה מחיפה: 25 עובדי מפעל החברה בחיפה פנו הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה שיוציא צו לפירוקה.

‏באמצעות עורכי הדין זיו איזנר וחוסאם חוסיין ממשרד עו"ד זיו איזנר, טוענים העובדים כי לחברה יש חובות רבים, הנאמדים במיליוני שקלים רבים, הן לעובדים והן לרשויות, לקוחות וספקים, וכי אין לה מקורות מהן תוכל לפרוע את חובותיה. ‏

לדברי העובדים, החברה חייבת להם שכר עבודה, פיצויים וזכויות סוציאליות נוספות בגין עשרות שנות עבודה, המסתכמים במאות אלפי שקלים לכל אחד.‏

כמו כן, לטענת העובדים, יש לחברה חוב של 9 מיליון שקל לבנק הפועלים וחובות נוספים לבנקים אחרים, ומוטל עליה עיקול בסך מיליון שקל של רשות המסים.

לפי מידע שהגיע ל"גלובס", צפוי בנק הפועלים להגיש עוד היום בקשה למינוי כונס נכסים זמני מטעמו לחברה.

‏‏‎‎אי-תשלום משכורות אוקטובר

חברת מיס כרמל שיווק מעסיקה עשרות עובדים, והיא גלגלה בעבר מחזורים של עשרות מיליוני שקלים. היא ייצרה בשרים ונקניקים עבור המותג "מעדני הכרמל".

‏לפי בקשת הפירוק, בתחילת השבוע הגיעו העובדים לעבודה וגילו כי לא שולם שכרם בגין אוקטובר 2013, שהיה אמור להיות משולם עד לסוף השבוע. לדברי העובדים, בנוסף, הם התבקשו לחדול מעבודתם במפעל, ושעריו נסגרו.

לטענת העובדים, הם נותרו המומים וביקשו לדעת פרטים אודות המתרחש ואודות המהלכים הדרמטיים המתחוללים שנעשו ללא כל תיאום עימם.

"בחלוף השעות החלו העובדים לחוש בסימנים מובהקים המלמדים על קריסת החברה ועל קריסתו הכלכלית של המפעל", נטען. "עם התפשטות הידיעה על קריסת החברה החלו להגיע ספקים שלה לדרוש כספם, ואף לקוחות רבים של החברה שביקשו לקבל סחורות ששילמו עבורן אך טרם סופקו להם. העובדים החלו לקבל עשרות טלפונים מלקוחות שביקשו גם הם כי הסחורה ששילמו עבורה תסופק להם".

‏‏עם הגשת הבקשה לפירוק מסר עו"ד זיו איזנר: "משרדנו מייצג עשרות עובדים אשר מצאו את עצמם ברגע אחד ללא מקום עבודה. בנסיבות אלה, החשוב ביותר לעובדים הוא להתאגד במהירות ולמצות את זכויותיהם, ואנחנו פועלים בנחישות לשם כך". ‏‎‎‏