OECD לישראל: לא לסגת מהקיצוצים והעלאות המסים

הארגון צופה צמיחה של 3.7% השנה בישראל, האטה ל-3.4% בשנה הבאה ו-3.5% ב-2015 ■ האבטלה בשנתיים הקרובות צפויה להיות בטווח של 6.6%-6.9%

ישראל תמשיך לצמוח בקצב גבוה יותר משל הכלכלות המפותחות בעולם, כך מציין היום ה-OECD, בסקירה כלכלית שפרסם. "קבוצה של מדינות מתעוררות ב-OECD - צ'ילה, טורקיה, מקסיקו, קוריאה וישראל - תמשיך לצמוח מהר יותר מכלכלות מתקדמות אחרות", נכתב בסקירה.

עוד מציין הארגון בסקירתו כי "הפקת הגז הטבעי תספק עידוד לצמיחה. ההידוק הפיסקלי יפגע בביקושים בייחוד ב-2014" וכי "האינפלציה נמוכה כעת, אך ייתכנו לחצי מחירים בקרוב".

הארגון קורא לאוצר לא לסגת מהקיצוצים והעלאות המסים, ולהתכונן להעלאת הריבית: "אין לצמצם את ההידוק הפיסקאלי בתקציב 2013-2014, למרות הפתעות חיוביות בהכנסות ממסים. יש לראות באופק חזרה למדיניות מוניטרית קונבנציונלית יותר, עם העלאות בריבית הבסיס של המשק. ההתערבויות האקראיות בשוק המט"ח צריכות להסתיים כשהתנאים המוניטריים העולמיים יחזרו להיות נורמליים ותנועות ההון יתייצבו".

הארגון צופה צמיחה של 3.7% השנה בישראל, האטה ל-3.4% בשנה הבאה ו-3.5% ב-2015. האבטלה בשנתיים הקרובות צפויה להיות בטווח של 6.6%-6.9%.