סאגת אי.די.בי: ביהמ"ש דורש תגובות לדחייה תוך יממה

(עדכון) - עם זאת, השופט נמנע מלהתייחס לנעילת ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי, הצפויות להינעל ב-17:30 ■ הסמכות להחליט מתי לנעול את ההצבעות ומתי להתחיל לספור את הקולות נמצאת בידי הנאמנים, ואלה טרם הגיעו להחלטה

חוסר וודאות לגבי מועד נעילת ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי. שוןפט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, פרסם היום (ד) את החלטתו בהמשך לבקשות למקצה שיפורים בהצעות לרכישת השליטב בקונצרן, אשר הוגשו לו ע"י נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, וקבוצת דולפין של אדוארדו אלשטיין יחד עם קבוצת אקסטרא הולדינג של מוטי בן-משה.

בהחלטתו קבע השופט כי יוגשו לו תוך יממה בלבד, תגובות לדחייה המבוקשת ע"י המומחים מטעמו, הכנ"ר ורשות ני"ע.

עם זאת, השופט נמנע מלהתייחס לנעילת ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי, המתנהלות בשעות אלה וצפויות להינעל בשעה 17:30. משיחות שערך "גלובס" עם נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות עולה כי הסמכות להחליט מתי לנעול הצבעות אלה ומתי להתחיל לספור את קולות המצביעים נמצאת בידי הנאמנים עצמם, ואלה טרם הגיעו להחלטה בנושא.

נציין כי הבקשות למקצה שיפורים בהצעות לרכישת השליטה באי.די.בי, זכו לתמיכת בנק לאומי (בעל חוב של 160 מיליון שקל באי.די.בי אחזקות), המומחה הכלכלי בחברה אייל גבאי, ועו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה.

"ייאמר כבר עתה כי קבלת הבקשה תחייב דחייה לפרק זמן ארוך מהנטען (הנאמנים טענו בבקשה שהגישו כי מדובר על שבוע בלבד - א' פ'), כך שהדיון בבית המשפט באישור ההסדר לא יהיה קודם ליום 15.12 (לעומת המועד המקורי שקבע אורנשטיין 5.12 א' פ')", קבע אורנשטיין. כלומר, כלומר השופט משאיר בכך פתח להמשך הדחיות בסאגה הנוכחית.

במהלך היום כאמור הגישו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, אלשטיין ובן-משה בקשה לעלות את הצעתם המשותפת של דולפין ואקסטרא הולדינג בפני מחזיקי האג"ח. בבקשתם הלינו כנגד החלטת השופט בתחילת השבוע, אשר דחתה את העלאת ההצעה המשותפת שלהם, כי "התוצאה של ההחלטה יוצרת חוזר צדק משווע". עוד הוסיפו כי הדחייה יוצרת מצב בו "קבוצת אלשטיין יוצאת כאשר ידה על ראשה".

זאת ועוד, לטענתם הדחיות הקודמות שביצע השופט בתיק שיחקו לידי הצעת גרנובסקי-דנקנר, שלמעשה דחייה זו אפשרה את כניסתם של שחקנים נוספים לקבוצה זו.

בקשתם של אלשטיין ובן-משה הוגשה על-ידי עורכי הדין איתן אפשטיין ואביתר קנולר ממשרד אפשטיין-חומסקי-גילת קנולר.

נזכיר כי ביום שני האחרון נערכה אסיפת נושים מקדימה של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות, במסגרתה החלו המחזיקים להצביע על הצעות להסדר החוב שהוגשו בפניהם. אלא שאלשטיין ובן-משה ניצלו את הבמה והעלו את הצעתם המשותפת, זאת למרות שבית המשפט דחה אותה שעות ספורות לפני קיום האסיפה, בטענה כי היא תגרום לדחייה אוטומטית בלו"ז הדחוק שנקבע לסאגה, ותקיים למעשה הליך של התמחרות אותו דחה השופט מלכתחילה.

הרוחות באותה אסיפה סערו בעקבות מהלך זה, והתפתחו עימותים מילוליים בין עורכי הדין של נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, התומכים באלשטיין, לבין עורכי הדין של קבוצת אי.די.בי בשירות נוחי דנקנר.

ההצעה המשותפת של אלשטיין ובן-משה נבנתה למעשה על שלד ההצעה המקורית שהגישה קבוצת דולפין, כשבן-משה נכנס כמשקיע נוסף לקבוצה. היקף הזרמת ההון לקונצרן במועד ההסדר על-פי הצעה זו עומד על 805 מיליון שקל. הצעה זו מתחרה למעשה עם הצעתם של גרנובסקי ודנקנר, שעיקרה הזרמה של 900 מיליון שקל לקונצרן.