אייל גולן הוא הזמר המפורסם החשוד בפרשת הקטינות

גולן, אביו, יחצ"ן מסיבות ושני חשודים נוספים נעצרו לחקירה ■ בחקירתו אמר גולן: "לא ידעתי שהן קטינות, לא עישנתי איתן סמים" ■ מסר לתקשורת לפני החקירה: "אני מאמין בחפותי" ■ גולן הושעה מהשתתפותו בתוכנית "הכוכב הבא" של קשת

אייל גולן הוא הזמר המפורסם החשוד כי קיים יחסי מין עם קטינות. כשבוע לאחר שפורסם לראשונה כי המשטרה חוקרת חשד שזמר מפורסם קיים יחסי מין עם קטינות, ובכך עבר עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, וכשכל המדינה כבר יודעת במי מדובר, הותר היום (ד') לפרסם כי מדובר בגולן.

צו איסור הפרסום חסר השיניים בפרשה הוסר לאחר שגולן עצמו נעתר לכך. בתוך כך הודיעה הבוקר זכיינית ערוץ 2 קשת כי גולן יושעה מהשתתפותו בתוכנית "הכוכב הבא", וכי הפקת התוכנית "אייל גולן קורא לך" תיעצר.

גולן, המיוצג בידי עורכי הדין מיטל דנינו ורונן רוזנבלום, זומן היום לראשונה לחקירה באזהרה בפרשה ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב (ימ"ר) במשטרה. עוד נעצרו אביו של הזמר, יחצ"ן מסיבות החשוד כי השתתף במסיבות החשק שאירגן האב, ושני אנשים נוספים החשודים במעורבות במעשים.

גולן נחקר במשך שעות ארוכות במשרדי הימ"ר, והחוקרים עימתו אותו עם עדויות של נערות, שטוענות כי הוא קיים עמן יחסי מין בשנים האחרונות.

הסוגייה המרכזית, שעל-פיה יוחלט אם להגיש לבסוף כתב אישום נגד גולן, נוגעת למודעות שלו לגיל הנערות, שלפי החשד עם חלקן קיים הזמר יחסי מין כשהן היו מתחת לגיל 16.

גולן צוטט בכלי תקשורת כי אמר בחקירתו: "לא ידעתי שהן קטינות, לא עישנתי איתן סמים".

טרם שנכנס לחדרי החקירות, הספיק גולן להוציא הודעה לכלי התקשורת, שבה מסר: "אני מאמין בחפותי, וכולי תקווה כי כך יוכח במהרה. אני סומך על ימ"ח תל-אביב - משטרת ישראל, שתברר את החשדות נגדי במהרה ותביא לסיום הפרשה".

לפי החוק, כאשר מדובר בילדות שבטווח הגילאים 14-16 - אסור לבגירים מעל גיל 19 לקיים עמן יחסי מין. גבר שפער הגילאים בינו לבין נערה בגילאי הללו עולה על 3 שנים, ויוכח כי קיים עמה יחסי מין, גם אם הם נעשו בהסכמה - צפוי להיות מורשע בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה, שהעונש בצדה הוא עד 5 שנות מאסר.

יצוין כי לפי ההלכה, די בכך שגבר חושד כי הנערה שעמה הוא נמצא היא מתחת גיל 16, והוא אינו דואג לוודא כי הדבר אינו נכון - כדי להעמידו לדין.

עו"ד שרון נהרי מסר בשם יחצ"ן המסיבות שנעצר: "מדובר באיש יחסי ציבור מוכר ומכובד. את גרסתו הוא ימסור רק במשטרה".

הערכה: ראיות מוצקות נגד האב

ארבעת העצורים הנוספים בפרשה מלבד גולן - אביו, יחצ"ן המסיבות ושני אנשים נוספים - חשודים במירמה, הבטחות-שווא, בעילה אסורה בהסכמה ושימוש בסמים. קודם למעצרם פשטו בלשי המשטרה על בתיהם של האב ושל יחצ"ן המסיבות ועל חדר מלון שבו שהה גולן. הם ערכו חיפושים והחרימו מסמכים ומחשבים.

גם אביו של גולן נחקר במשך שעות ארוכות, ולפי ההערכה בידי המשטרה כבר יש ראיות מוצקות למדי נגדו ועדויות של כמה נערות שפותו לכאורה על-ידו לסקס, והודחו על-ידו, לפי החשד, גם לשימוש בסמים.

שלשום הגיב לראשונה אביו של גולן על החשד נגדו: "אני לא יודע מה המשטרה רוצה ממני, מעלילים עליי בימים האחרונים הרבה מאוד דברים. אני לא קשור לשום פרשייה, ואני מבטיח שכשהמשטרה תקרא לי, אגיע", אמר.

הגנה על החקירה

מהמשטרה נמסר כי "אנו מבהירים כי זימונם של חשודים ומעורבים תיעשה על בסיס חקירתי-ראייתי בלבד, במנותק מהלכי רוח תקשורתיים, שמועות למיניהן ורכילות לשמה".

לדברי המשטרה, "היצף הפרסומים של הימים האחרונים בפרשה, בעיתונות וברשתות החברתיות, לרבות הערכות לכיווני חקירה, מידע כזה או אחר ואף ראיונות של מעורבים לכאורה, נעשים על-ידי גורמי התקשורת או אזרחים ועל אחריותם בלבד.

"אין בכוונתנו להיגרר למאמצי האישוש או ההפרכה של פרסומים אלה או להתייחס אליהם בכל דרך שהיא, ודי אם נזכיר לכלל הנוגעים לפרסומים אלה את מגבלות החוק בכל הנוגע לפרסומים הנוגעים לקטינים חשודים או קורבנות, איסור פרסום שם חשוד, היבטי צנעת פרט וכן הגנת פרטיות ולשון הרע".

טרם שהוסר צו איסור הפרסום, ביקשה המשטרה להגיב לביקורת הציבורית החריפה על כך שהצו הוא חסר שיניים לחלוטין. "צו איסור הפרסום שהוצא בפרשה נועד להגן על היבטים שונים הנוגעים לחקירה או לקורבנות, והוא מאפשר לחוקרים להגיע לחקר האמת, תוך התמקדות בבדיקת התשתית הראייתית, ולא בהיצף הפרסומי המלווה את הפרשה", מסרה המשטרה.

לדברי המשטרה, למרות ההדלפות הרבות שזולגות מהחקירה לתקשורת, "החקירה תמשיך ותתנהל הרחק מאור הזרקורים, תוך הקפדה על זכויות החשודים והקורבנות לאורך כל הדרך. העברת המידע לציבור תיעשה על-ידי גורמי הדוברות הרשמיים של משטרת ישראל באופן מדוד וסדור, בכפוף לחוק ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, תוך העמדת טובת החקירה מעל לכל".