ההסתדרות: מגדל לוחצת על עובדים לבטל הצטרפות

בהסתדרות הכללית טוענים שהנהלת החברה הפיצה טפסים ומסרים באמצעות מנהלים בכירים ■ בהנהלת מגדל סירבו להגיב לטענות

לפני שבועיים זה נראה היה כמו מהלך בזק - 24 שעות לאחר תחילת ההתאגדות של עובדי חברת הביטוח מגדל, פנתה ההסתדרות להנהלת החברה והכריזה על עצמה כארגון היציג של העובדים. היום (ד') לעומת זאת זה כבר מתחיל להיראות כמו מאבק שלא ייגמר מהר כל כך. ל"גלובס" הגיע מכתב בהול ששלחה ההסתדרות ליו"ר ולבעלים של מגדל, שלמה אליהו, שבו היא מאשימה אותו ב"פגיעה חמורה ובלתי חוקית בהתארגנות העובדים בחברה".

על פי טענות ההסתדרות, הנהלת מגדל החלה להפיץ באופן אקטיבי טפסים מיוחדים בקרב העובדים לצורך ביטול הצטרפותם להסתדרות. בארגון מדגישים כי לא מדובר במהלך ספונטני של עובדים מהשורה, אלא בטופס שהוכן על ידי הלשכה המשפטית של מגדל והועבר לסמנכ"לים, ראשי אגפים, מנהלי תחומים ועוד - במטרה שיפיצו לעובדיהם. במקביל, כך על פי ההסתדרות, מנהלת בכירה בחברה שלחה מכתב לכלל העובדים ובו היא קוראת להם לבטל את הצטרפותם לארגון.

כותרת המכתב הייתה "דעתי האישית על עצם הקמת ועד עובדים במגדל", אולם בהסתדרות מבהירים כי עמדתה של מנהלת בכירה שיש בינה לבין עובדיה יחסי מרות ברורים היא ודאי יותר מ"אישית". בכלל, בהסתדרות מבהירים לאליהו כי מדובר במה שנראה כמו עבירה על פסיקת בית הדין הארצי לעבודה מחודש ינואר האחרון, ולפיה אסור למעסיקים להביע עמדה בשום צורה ביחס להתאגדות עובדיהם.

איגרת מהבוס

רק אתמול, נזכיר, שלח אליהו בעצמו איגרת לעובדי מגדל, ובה הביע את עמדתו ביחס להתאגדות. "אני מאמין בקשר ישיר בין עובדים למנהליהם, אני מאמין בתגמול אישי ואינני מאמין בהידברות עקיפה באמצעות נציגים, מבית ומחוץ", הוא כתב באיגרת. בהמשך הוא הוסיף: "לדעתי, הצורך בהתאגדות אינו קיים בחברה כמו מגדל, שלה בעלים אשר 'בא כדי להישאר'". גם לאחר האיגרת הזו שלחה ההסתדרות מכתב זועם לאליהו, ובו אזהרה מפורשת מפני נקיטה בצעדים משפטיים וארגוניים.

על פי הערכות, אם במגדל לא יודיעו בקרוב כי הם מכירים בהסתדרות כארגון היציג של העובדים, ההסתדרות תכריז בימים הקרובים על סכסוך עבודה בחברה. צעד כזה יאפשר לה לשבש את פעילות החברה בתוך 14 ימים ולהגביר את הלחץ על אליהו. במגדל החליטו שלא להתייחס לטענות.