מנכ"ל חברת אתגרים פיננסים נאשם בקבלת תמריצים אסורים

עפ"י כתב האישום, שמעון ימין עשה שימוש אסור בחשבונות לקוחות אתגרים פיננסים, על מנת לסייע לגורמים שונים להפיץ ני"ע בתמורה לקבלת עמלה מהם

מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום כנגד שמעון ימין ונגד החברות אתגרים פיננסים, אתגרים פנסיונים ופורקסט.

כתב האישום מייחס לימין, ששימש כמנכ"ל החברות הנאשמות, ולחברות הנאשמות עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי מורשה. כן מיוחסות לימין ולחברות הנאשמות עבירות של קבלת תמריצים אסורים לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות.

על-פי כתב האישום, ימין עשה שימוש אסור בחשבונות לקוחות אתגרים פיננסים, על מנת לסייע לגורמים שונים בשוק ההון להפיץ ניירות ערך, בתמורה לקבלת עמלה מהם בסך של למעלה מ- 1.25 מיליון שקל. ניירות הערך נקנו לחשבונות הלקוחות מבלי שימין גילה ללקוחות על קיומו של ניגוד העניינים בו הוא מצוי בביצוע העסקה.

על-פי האישום, בחלק מהמקרים סיכם ימין עם המוכרים כי השערים בהם יבוצעו העסקאות יגלמו את העמלות שישולמו לו, כך שהלקוחות שילמו מחיר גבוה יותר מן השער המקורי של ניירות הערך.

ימין נאשם עוד בכך שעשה שימוש בכספי לקוחות אתגרים פיננסים על מנת לרכוש לידיו את השותף הכללי המנהל את סינמה נאמנויות השקעות בסרטים. סינמה הינה שותפות מוגבלת שעיסוקה בהפקה ושיווק של סרטי קולנוע וטלוויזיה ושניירות הערך שלה נסחרים בבורסה.

הבעלות בשותף הכללי הקנתה לימין שורה של הטבות, ובכלל זה האפשרות למשוך משכורת חודשית לכיסו. על-פי כתב האישום, גם בעניין זה הסתיר ימין מהלקוחות כי הוא מקבל את הבעלות בשותף הכללי ללא תמורה מצדו ובאמצעות כספם.

כתב האישום הוגש בידי עורכי הדין עידן שוורץ ושירי גפני מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך.