הבורסה סגרה בעליות; אסם זינקה ב-6.2%, אופקו 4.4%

עלייה ברווחי בנק הפועלים, ההכנסות נשחקו; עלייה של 25% ברווחי דיסקונט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

מגמה מעורבת היום (ד') בבורסת תל אביב, כשמדד המעו"ף רשם עלייה ואילו מדד ת"א 75 סגר בנסיגה, ברקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק ננעל מעל אף ה-4,000 נקודות, לראשונה מאז שנת 2000. גם היום נרשמות עליות קלות במדדי וול סטריט, בפתיחת המסחר בניו יורק. באירופה נרשמות עליות קלות. מחר תתרחש פקיעת אופציות המעו"ף לחודש נובמבר.

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נמצאת בישורת האחרונה, כאשר מחר עתידות לסכם את הרבעון החולף בנק לאומי והחברה לישראל.

מדד המעו"ף ינסה ככל הנראה מחר, בגיבוי שוקי העולם ובראשם וול סטריט, לאתגר את השיא שנקבע רק בתחילת השבוע באזור 1,353 נקודות.

עלייה ברווחי בנק הפועלים, ההכנסות נשחקו

בנק הפועלים מסכם היום את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה של 1.5% בהכנסות ל-3.395 מיליארד שקל. בשורה התחתונה מדווח הבנק על רווח של 653 מיליון שקל או 50 אגורות למניה לעומת 625 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012, עלייה של 4.5%. [לסיפור המלא]

בריינסוויי דיווחה אמש כי בניגוד לתחזיותיה המוקדמות להתקנה של 100 מערכות DeepTMS לשימוש מסחרי אצל לקוחותיה עד סוף 2013, נכון לאתמול היא התקינה 50 מערכות בלבד. הסיבה לעיכוב בהתממשות תחזיות החברה נעוצה בהתמשכות התהליכים הפנימיים אצל לקוחותיה מזמן השלמת המו"מ להזמנת המערכת ועד התקנתה והפעלתה. לפיכך, אין ביכולתה של החברה, בשלב זה, להעריך את מספר המערכות שיותקנו עד סוף השנה.

יו"ר אסם דן פרופר מכר את מרבית החזקותיו במניות החברה לבעלת השליטה נסטלה תמורת 142 מיליון דולר, כך נודע אתמול.

בנק דיסקונט דיווח היום על עלייה של כ-25% ברווח הנקי ל-276 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. הבנק רשם ברבעון החולף ירידה קלה בסך ההכנסות ל-1.762 מיליארד שקל.

הבנק הבינלאומי סיכם הבוקר את הרבעון החולף עם ירידה ברווח שהסתכם ב-144 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 149 מיליון שקל ברבעון השני של 2013 ו-161 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קמטק הוסיפה לרכז עניין, הפעם שלילי עקב פער ארביטראז', לאחר שזינקה בימי המסחר האחרונים בשיעורים ניכרים. הטיפוס במניה החל בעקבות שמועות להצעת רכש מצד בעלת השליטה פריורטק, שמועות אשר הוכחשו. לאחר מכן, נשמעו הערכות כי מניית החברה תזנק במאות אחוזים בעקבות כניסתה לשוק מדפסות התלת-ממד ל-PCB, כלומר מדפסת תלת-ממד מעגלים מאלקטרוניים מודפסים לשוק המסחרי.

מניות "לוויתן", אבנר , דלק קידוחים ורציו , הוסיפו לרכז עניין לאחר שצ'רלס דייווידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י, אישר את חשיפת "גלובס" בשבועות האחרונים והודה כי פיתוח שדה הגז "לוויתן" יידחה בשנה לפחות וכי קידוח הנפט מוקפא לעת עתה. [לסיפור המלא]

גיוון הוסיפה לרכז עניין ברקע חשיפת "גלובס" שלשום כי חודשו המגעים למכירת החברה לפי שווי של כ-800 מיליון דולר, כאשר כוונת הצדדים היא לסגור הסכם עוד לפני תום השנה הנוכחית. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]