ההסתדרות למגדל: אם לא תכירו בהתאגדות - ננקוט עיצומים

ההסתדרות הבהירה ללשלמה אליהו כי אם לא יכיר בהתאגדותם של עובדי החברה בתוך 7 ימים, ההסתדרות תנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותה - ורמזה על הכרזה אפשרית של סכסוך עבודה

ההסתדרות הכללית הבהירה היום (ה') ליו"ר ולבעלים של חברת הביטוח מגדל, שלמה אליהו, כי אם לא יכיר בהתאגדותם של עובדי החברה בתוך 7 ימים, ההסתדרות תנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותה - ורמזה על הכרזה אפשרית של סכסוך עבודה.

האזהרה הזו של ההסתדרות מגיעה בעקבות מכתב ששלח אליהו לארגון בתחילת השבוע, בו העלה ספק בכשרות ובאותנטיות של מהלך צירופם של עובדי מגדל לשורות הארגון. אליהו טען כי הגיעו לידיו עדויות לכאורה של עובדים שלא קיבלו מספיק מידע לפני שחתמו על טופס הצטרפות לארגון, ועל כן הוא דורש שההסתדרות תוציא הבהרות מיוחדות בעניין לעובדים. אליהו אף איים כי אם ההסתדרות לא תעשה כן, הוא יפנה ישירות לעובדים ויבהיר להם בעצמו על המשמעויות השונות של הצטרפותם לארגון. אליהו אף דאג שפנייתו להסתדרות תופיע בפורטל הארגוני של מגדל החשוף לעיני העובדים.

בהסתדרות הגיבו בזעם על המהלך הזה של אליהו, וטענו כי מדובר בעוד ניסיון לפגוע בהתאגדות העובדים, כל זאת בניגוד לכאורה לפסיקה שאסרה על המעסיקים בישראל להביע כל עמדה בעניין התאגדות עובדיהם. במכתב ששלחה לאליהו מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עו"ד חניטל סוויסה, היא מזכירה כי אליהו כבר פנה בעבר לעובדי מגדל והבהיר להם כי הוא סבור שאין מקום להתאגדות בחברה - צעד שמנוגד לפסיקת בית הדין הארצי לעבודה. עוד היא הזכירה כי גורמים בחברה הפיצו טופס לביטול החברות בהסתדרות - מה שנתפס כעוד צעד יזום מצד ההנהלה להפעלת לחץ על העובדים.

"אין בכוונתנו להמשיך בהתכתבות זו עימך, שברור שכל מטרתה לעכב ולמשוך זמן במהלכו תמשיך הנהלת מגדל לנסות ולשבור את ההתארגנות", נכתב בפניה לאליהו. בהסתדרות מבהירים כי אם אליהו לא יפנים את המסר, לא יהיה מנוס מצעדים ארגוניים בחברה. בימים האחרונים כבר החלו אנשי הוועד במגדל לקיים אסיפות הסברה במספר מוקדים של החברה בארץ, ואם ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה יורשו העובדים להשבית את פעילות החברה בתוך שבועיים מיום ההכרזה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן אמר היום: "אני קורא לשלמה אליהו שישלים עם השינוי שמבקשים עובדי החברה ויזכור את תרומתם הרבה להצלחת מגדל. לא ניתן לאף גורם, כולל לבעלים של חברות גדולות או קטנות, לפגוע בזכות ההתאגדות".

הנהלת מגדל הבהירה כי אין בכוונתה להגיב באמצעות התקשורת.