מנכ"לי חדשות 2 ו-10 יאשרו אישית כתבות על תוכניות הערוצים

ההחלטה התקבלה לאחר תלונות של צופים על ריבוי הכתבות במהדורות החדשות הקשורות לתוכניות של זכייניות ערוצים 2 ו-10

מנכ"לי חדשות 2 ו חדשות 10 יאשרו באופן אישי בחצי השנה הקרובה כל כתבה שתשודר במהדורות השונות ותעסוק בתוכניות של חברות-האם - הזכייניות. ל"גלובס" נודע כי כך הוחלט בתום דיון שערך בנושא מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, עם מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, ועם מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, ביום חמישי האחרון.

הדיון, עליו דווח בראשונה ב"גלובס", התקיים לאור פנייה של הממונה על תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, לבאב"ד בעקבות ריבוי תלונות בנושא. צופים דיווחו כי הם רואים פגם בעובדה שבחברות החדשות נוטים לעסוק בתוכניות של הזכייניות בערוץ בו הן משדרות.

רגב העלה חשש לקשר פסול בין הזכיינית, שהיא החברה-האם המסחרית, ובין חברת החדשות, שאמורה לייצג אינטרסים ציבוריים, חפים מהתערבות כלכלית.

בין ההחלטות שהתקבלו בישיבה, נקבע גם כי במקרה של אייטמים על תוכניות שאינן במהותן תחקיר חדשותי (כמו "עובדה" או "כלבוטק"), תנותק הסמיכות בין הדיווח על האייטם לבין עליית התוכנית לאוויר, ולא תהיה הפניה לתוכנית עצמה.

כמו כן, הוחלט כי המינון של שידור אייטמים העוסקים בתוכניות הזכיין יהיה נמוך ומאוזן, לא יינתן ייצוג יתר לתוכניות של הזכיין, ויושם דגש שכל אייטם שישודר בחדשות יהיה בעל אופי חדשותי, אקטואלי ותרבותי - ולא קידום גרידא.

באב"ד מסר בתגובה כי "שידורי החדשות צריכים להישמר כמקום נקי, בו נשמרים ומודגשים פרמטרים של אמינות, שקיפות ואיזון. התקיימה פגישה מוצלחת עם מנכ"לי חברות החדשות וצוותיהם, בה סוכמו העקרונות בכל הקשור לשידור אייטמים העוסקים בתוכניות הזכיינים, אשר במסגרתם נדרשת מחברות החדשות הקפדה מרבית על הפן החדשותי, האקטואלי והתרבותי של האייטמים המשודרים, תוך הימנעות מקידום תוכניות.

"ברצוני לציין בחיוב את שיתוף-הפעולה שגילו מנכ"לי חברות החדשות, אשר הביא לתוצאה מקצועית ועניינית של הדיון. אני מצפה שהדברים שסוכמו בפגישה יבואו לידי ביטוי על המסך לטובת הצופים".