אדוארדו אלשטיין: "דנקנר העדיף לדבר על המראה שלו"

המשקיע האגרנטינאי מתח ביקורת חריפה כנגד התנהלותו העסקית של נוחי דנקנר ■ אלשטיין: ככל שיכירו את ההצעה של הקבוצה שלנו טוב יותר, כך מחזיקי האג"ח יבינו שהיא המשתלמת ביותר ■ דנקנר: "כל הפוסל - במומו פוסל"

המשקיע הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, מתח הערב (ג') ביקורת חריפה כנגד נוחי דנקנר והתנהלותו העסקית. אלשטיין, שהתראיין לחדשות ערוץ 2, אמר כי "שמתי הרבה כסף וגיליתי שכאשר בכל פעם שרציתי לדבר עם דנקנר על אסטרטגיה עסקית, הוא העדיף לדבר איתי על המראה שלו".

נזכיר, לפני מספר חודשים דנקנר גייס את אלשטיין כדי שיזרים הון לאי.די.בי ויספק אוויר לנשימה לקבוצה המקרטעת. בשלב מסוים אלשטיין הודיע במפתיע כי הוא מבטל את הסכם ההשקעה ולאחר מכן חבר דווקא למחזיקי האג"ח וסיפק הצעה נפרדת מזו של דנקנר לרכישת החברה.

הביקורת של אלשטיין מגיעה על רקע אסיפת מחזיקי האג"ח שנערכת הערב, לאחר שהשופט אורנשטיין דחה את בקשתם של אי.די.בי, הכנ"ר ורשות ני"ע לדחות את קיום האסיפה, במסגרתה מחזיקי האג"ח יצביעו על הצעת ההשקעה הטובה ביותר.

אלשטיין פנה למחזיקי האג"ח בניסיון לשכנע אותם להצביע עבור ההצעה של קבוצת המשקיעים שהוא מוביל: "אני חושב שמכירים אותנו יותר מהקבוצה השנייה וככל שיכירו אותנו טוב יותר, כך יבינו שההצעה שלנו משתלמת יותר". בנוגע לטענות לפיהן הוא לא הצליח להפקיד את ההון הדרוש, הוא השיב: "עד היום ביקשו ממני 25 מיליון דולר ונתתי, אח"כ ביקשו 100 מיליון דולר ונתתי".

מטעמו של נוחי דנקנר נמסר בתגובה לדברי אלשטיין: "לאחר שאדוארדו אלשטיין בגד בנוחי דנקנר, אשר הביא אותו לעסקה באי די בי, יש לו כעת עזות מצח לשקר, להשמיץ ולבדות מציאות שלא הייתה ולא נבראה. אנו מאחלים לאלשטיין חג אורים שמח ומפנים אותו לדברי חז"ל: כל הפוסל - במומו פוסל".