יעקב וינשטיין עוזב את מגדל לאחר שצבר עשרות מיליוני ש'

בשנים 2008-2012 קיבל וינשטיין ממגדל תגמולים בכ-36 מיליון שקל והשתכר 251 אלף שקל בחודש

יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון, יעזוב בעוד חודשים ספורים את בית ההשקעות, ולא יאריך את הסכם עבודתו. וינשטיין, שלדברי גורמים בסביבת בית ההשקעות מעתיק את מקום מגוריו ללונדון, יעזוב את התפקיד ב-15 במאי 2014. מנכ"ל מגדל שוקי הון הוא רונן טורם.

וינשטיין החל את דרכו בעולם הפיננסים בבית ההשקעות בטוחה לפני שנים רבות, ובגיל 37 הקים את חברת אפיקים יחד עם כלל ביטוח. כעבור כמה שנים הוא קנה את כל החזקותיה של כלל ונותר הבעלים היחידי של אפיקים. בימי הזוהר של הענף, פוסט ועדת בכר, וינשטיין מכר את אפיקים למגדל שוקי הון, שמשתייכת לקבוצת הביטוח מגדל, בשווי של 140 מיליון שקל.

עם המכירה הפך וינשטיין לאחד המתעשרים הגדולים של שוק ההון הישראלי, ובהמשך כיכב שמו מדי שנה בצמרת הטבלאות מקבלי השכר. מאז שהצטרף למגדל ב-2006, הוא נמנה עם הצוות הבכיר בבית ההשקעות וכאחד מאנשי ההשקעות הבכירים בשוק. שכרו החודשי של וינשטיין עומד על 251 אלף שקל ברוטו לחודש, כשנוסף על כך הוא זכאי לבונוס תלוי ביצועים. בשנים 2008-2012 הסתכמו התגמולים שקיבל וינשטיין ממגדל שוקי הון בכ-36 מיליון שקל - ממוצע שנתי של 7.2 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון השלישי השנה דיווחה מגדל על קיטון בהיקף ההכנסות של בית ההשקעות שלה. ברבעון השלישי ב-2013 הפסיד מגדל שוקי הון כ-4 מיליון שקל, ומתחילת השנה הניב רווח של כמיליון שקל בלבד.