אילן בן-דב מבקש שכר של 150 אלף שקל בחודש מסקיילקס

(עדכון) - סקיילקס מכרה מניות פרטנר בהיקף של 63 מיליון שקל כדי לפרוע תשלום למחזיקי האג"ח, שעמם היא מנהלת מגעים להסדר חוב

הצורך בתשלום קרן אג"ח ד', שנדחתה מסוף חודש אוקטובר, הביאה את חברת סקיילקס , שבשליטת אילן בן דב, לממש חלק ממניות חברת הסלולר פרטנר שבהן היא מחזיקה. מכירת המניות נעשית בתזמון מצוין מבחינת סקיילקס, שכן מנייתה של פרטנר טיפסה בכ-45% בחצי שנה האחרונה, דבר שהעלה את שווי המניות שבידי סקיילקס לכ-790 מיליון שקל, טרם המכירה.

לאחר מכירת השליטה לקבוצת סבן אשתקד, נותרה סקיילקס עם החזקה של 15.7% ממניות פרטנר. סקיילקס הפיצה היום לגופים מוסדיים, ובעיקר לחברת הביטוח מגדל, מניות של סקיילקס בהיקף של 63 מיליון שקל במחיר של 31.6 שקל למניה - הנחה של 2% ביחס למחיר הסגירה אתמול. בגין המכירה צפויה סקיילקס, שבניהולו של יהל שחר, לרשום רווח הון חשבונאי של 23.6 מיליון שקל בדוחות הרבעון הרביעי של 2013. לאחר מכירה זו נותרה סקיילקס עם כ-14.4% מהון המניות של פרטנר.

היקף חוב האג"ח של סקיילקס נאמד בכ-1.2 מיליארד שקל, ובקופתה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של 122 מיליון שקל. החברה מנהלת בשנה האחרונה מגעים עם נושיה להסדר חוב.

מניות פרטנר שנמכרו היו משועבדות לסדרה ב'. 55 מיליון שקל מתוך התמורה שהתקבלה תופקד בחשבון נאמנות, לצורך הבטחת הפירעון בסוף החודש. מהלך זה ישחרר 4.9 מיליון מניות פרטנר המשועבדות לסדרה זו (אשר 2 מיליון מניות מתוכם נמכרו היום), כך שבידי סקיילקס יוותרו 2.9 מיליון מניות פרטנר חופשיות משעבוד, ששווין הנוכחי עומד על 91 מיליון שקל. בכוונת סקיילקס לבצע כעת עסקת מימון באמצעות מניות אלו, לצורך התשלום שלא בוצע לאג"ח ד', בהיקף של 78 מיליון שקל.

הנפקת סמסונג מתעכבת

בתוך כך, פרסמה היום סקיילקס את מדיניות התגמול שלה לשנים 2014-2016, על פי תיקון חוק 20 של רשות ני"ע. מהמדיניות שבעלי מניות החברה יצטרכו לאשר באסיפה ב-8 בינואר עולה, כי שכרו של בן דב, המכהן כיו"ר פעיל ב-75% משרה, יעמוד על 150 אלף שקל לחודש. נזכיר כי בסקיילקס מחזיק בן דב באמצעות חברת סאני שנתונה בחדלות פירעון. חברה אחרת שהייתה בשליטתו, טאו, נשלחה לפירוק.

מנכ"ל החברה יהיה זכאי לתקרת שכר של עד 125 אלף שקל לחודש (בפועל מקבל שחר שכר של כ-80 אלף שקל לחודש) ומנהל תחום ייבוא מוצרי סמסונג, יצחקי בנציוני וסמנכ"לים אחרים, יהיו זכאים לשכר של עד 60 אלף שקל. בן דב ושחר יהיו זכאים לבונוס שנתי של עד 6 משכורות, בכפוף לעמידה ביעדים; בנציוני יהיה זכאי לבונוס שנתי של עד 12 משכורות; ונושאי משרה אחרים וסמנכ"לים יהיו זכאים לבונוס של עד 4 משכורות.

השבוע פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט הורה לעכב את מכירת השליטה בקונצרן אי.די.בי עד לאחר אישור הצעת חוק הריכוזיות בכנסת. לנושא זה יש השפעה גם על התוכנית של סקיילקס להנפקת פעילות ייבוא מכשירי סמסונג בבורסה. אם פעילות זו תונפק, הרי שהיא תהיה בקומה השלישית בפירמידה של בן דב - מתחת לסקיילקס וסאני - מה שלא מתיישב עם הצעת החוק, אם תעבור. בינתיים בסקיילקס עוד לא גנזו את התוכנית להנפיק את הפעילות, אולם לעת עתה היא מתעכבת.