קרפיוז'ן תרכוש 40% מקיסריה אלקטרוניקה לפי 250 מ' ד'

בעלי המניות בחברת המכשור הרפואי הם משפחת המייסדים צבי וענת ברק ■ מדובר בעסקה שנייה תוך יומיים לשוק המכשור הרפואי בישראל ■ קיסריה אלקטרוניקה מפתחת משאבות אינפוזיה ומזרק ומוצרים משלימים

שוק המכשור הרפואי בישראל לוהט, ומייצר עסקה שנייה בתוך יומיים. אחרי מכירת גיוון אימג'ינג לקובידיאן תמורת כמיליארד דולר, מגיעה היום עסקה נוספת. ל"גלובס" נודע כי החברה האמריקאית CareFusion, שנסחרת בבורסת ניו-יורק בשווי של כ-8.4 מיליארד דולר, רוכשת 40% מחברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית (CME). היקף העסקה הוא 350 מיליון שקל, ומשקף לחברה הישראלית שווי של 875 מיליון שקל (כ-250 מיליון דולר).

זוהי העסקה הראשונה של חברת CareFusion בישראל. שתי החברות שיתפו פעולה בעבר כאשר CareFusion רכשה טכנולוגיה למשאבות אינפוזיה מקיסריה אלקטרוניקה רפואית. ל-CareFusion יש אופציה לבצע בעתיד השקעות נוספות, לרבות רכישת השליטה בחברה.

המייסדים - בעלי המניות היחידים

CME היא חברה פרטית ותיקה, שהחלה את פעילותה לפני שני עשורים. היזם צבי ברק הוא זה שהקים את החברה בשנת 1993, והוא מנהל אותה גם היום. בחברה לא מושקעות קרנות הון סיכון, מקומיות או זרות. בעלי המניות היחידים בחברה הם משפחת המייסדים: צבי ורעייתו ענת מחזיקים כל אחד ב-50% מהון המניות של החברה, טרום העסקה עם CareFusion.

קיסריה אלקטרוניקה רפואית מפתחת, מייצרת ומשווקת משאבות אינפוזיה ומזרק ומוצרים נוספים משלימים, כגון סטים מתכלים ואביזרים שונים המיועדים לשוק בתי החולים ולשוק הביתי (Homecare). החברה מייצרת את מוצריה בישראל, מוכרת בכ-60 מדינות ומעסיקה כ-250 עובדים.

בין מוצרי החברה נמצאים מערכות חד-פעמיות לאינפוזיה, ואף קו מוצרי ה-BodyGuard שפיתחה, הכולל מערכות אלקטרוניות שמנטרות מתן אינפוזיה, כגון מערכת למתן אפידורל. במקביל היא מספקת ציוד נלווה למוצרים הרפואיים, כגון כבלים ומטענים. נוסף על המכשור הרפואי שהיא מפתחת, CME פיתחה גם סט מוצרים המיועד לשוק הווטרינרי.

כחברה פרטית, CME אינה מפרסמת את התוצאות הפיננסיות שלה, כך שהיקף המכירות השנתי שלה אינו ידוע. עם זאת, ההערכות הן שהחברה רווחית, בזכות הליך ייצור יעיל במיוחד שמבוצע כולו על ידה.

מ-CME נמסר כי "הפיכת CareFusion לבעל מניות משמעותי בחברה תאפשר לנו להרחיב את פעילותנו, ולהגדיל את הפריסה הגלובלית למדינות נוספות. אנו נמשיך להתנהל כחברה עצמאית שבסיסה בישראל, תוך שמירה על רשת המפיצים הנוכחית שלנו. בחודשים הקרובים אנו מתכננים לסיים את הקמתו של מבנה חדש נוסף, כחלק מהרחבת המפעל הקיים בפארק התעשייה בקיסריה. כמו כן, החברה תמיד דגלה במתן הזדמנויות תעסוקה מגוונות לעובדיה ולכוח עבודה פוטנציאלי מהאזור, ומקווה להמשיך לעשות כן".

העסקה בתיווך לאומי פרטנרס

ל"גלובס" נודע כי עוה"ד שליוותה את העסקה מטעם המוכרים הייתה עו"ד שרון גזית, ממשרד גולדפרב זליגמן, ובנקאי ההשקעות היו לאומי פרטנרס. לשאלת "גלובס" את לאומי פרטנרס כיצד נולדה העסקה, השיב עודד טל, סמנכ"ל וראש תחום מיזוגים ורכישות בלאומי פרטנרס, כי: "איני יכול להיכנס לפרטים, אך אנו גאים שנטלנו חלק בכניסת חברת ענק בינלאומית מובילה בתחום להשקעה ראשונה בישראל. קיסריה אלקטרוניקה רפואית היא סיפור הצלחה בינלאומי תוצרת כחול-לבן. ההשקעה מהווה הבעת אמון גדולה בחברה ובפוטנציאל הצמיחה שלה, ובעלת חשיבות גדולה לתעשיית המכשור הרפואי בישראל".

נציין כי הקשר בין לאומי פרטנרס והמייסד ברק נוצר כבר קודם לכן. בשנים האחרונות השקיע ברק גם בתחומים שמחוץ לעולם הרפואי - יש לו חלק בחברת הפקטורינג גלובל פקטורינג, ושמו נקשר גם להשקעה בכביש 6. בעסקת כביש 6, ברק רכש 2.5% ממניות זכיינית הכביש, שיכון ובינוי, תמורת 64 מיליון שקל, ובעסקה תיווך לאומי פרטנרס.

הרוכשת, CareFusion מקליפורניה, נוסדה כפיצול (ספין אוף) מחברת Cardinal Health בשנת 2009. היא מעסיקה כיום כ-14 אלף איש ברחבי העולם. החברה מפתחת טכנולוגיות ומערכות לניהול בתי חולים, מוצרי אינפוזיה, טכנולוגיות לתחום הנשימה ופתרונות תוכנה רפואיים. האסטרטגיה של CareFusion כוללת ביצוע רכישות בתחומים משיקים לפעילותה. רק לפני שבועות מספר היא דיווחה על רכישת חברת Vital Signs - חטיבה שלGE Healthcare שעוסקת בתחום ההרדמה והנשימה, בעסקה שהיקפה הכספי מגיע ל-500 מיליון דולר.

בקופתה של CareFusion היו בסוף הרבעון הקודם קרוב ל-1.8 מיליארד דולר במזומנים ושווי מזומנים, כך שלא אמורה להיות לה בעיה לממן ממקורותיה העצמאים את רכישת ההחזקות בקיסריה אלקטרוניקה רפואית. בשנת הכספים 2013, שהסתיימה בסוף יוני, הסתכמו הכנסות החברה האמריקאית בכ-3.6 מיליארד דולר, בדומה לשנה שלפניה. מנגד, הרווח הנקי שלה צמח באותה שנה ב-31% ל-385 מיליון דולר.

CareFusion

פעילות: מפתחת ומספקת מוצרים ופתרונות שונים לתעשיית הבריאות ובפרט לבתי חולים

שנת הקמה: 2009 (פוצלה מחברה אחרת)

מספר עובדים: 14 אלף

שווי שוק: 8.4 מיליארד דולר

הכנסות 2013: 3.6 מיליארד דולר

רווח 2013: 385 מיליון ד'

CME

פעילות: פיתוח, ייצור ושיווק של משאבות אינפוזיה, מזרקים ומוצרים נלווים

שנת הקמה: 1993

מייסד ומנכ"ל: צבי ברק

בעלי מניות לפני העסקה: צבי וענת ברק (50% כל אחד)

מספר עובדים: כ-250

שווי החברה בעסקה: 875 מיליון שקל

מוצרי החברה CME / צילום: אתר החברה
 מוצרי החברה CME / צילום: אתר החברה