הסופה הגדולה בדרך: מה ניתן לעשות כדי לצמצם נזקים?

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים בישראל: "הגשם והרוחות הצפויים מהלילה יהיו חזקים במיוחד, ומכיוון שרוב האנשים טרם עשו את הפעולות הנדרשות כהכנה לקראת החורף – הנזקים עשויים להיות גדולים בהרבה"

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מזהיר ממזג האוויר הסוער: "הסערה הצפויה החל מהלילה תהיה גם הגשם הרציני הראשון. צריך לזכור שבחורף רגיל לאחר הגשם הראשון מתגלים ליקויים שניתן לתקנם בקלות ובלי שנגרם נזק משמעותי. השנה, הגשם והרוחות צפויים להיות חזקים במיוחד, ומכיוון שרוב האנשים טרם עשו את הפעולות הנדרשות כהכנה לקראת החורף - הנזקים עשויים להיות גדולים בהרבה".

לדבריו, עדיין ניתן לנקוט במספר פעולות על למנוע או למזער נזקים. בגגות מרוצפים מומלץ לבדוק שהמרזבים לא סתומים, לפעמים עלים או לכלוך רב ניכנס לכניסת המרזב ויוצר סתימה. אי לכך הבדיקה הטובה ביותר הינה פשוט לשפוך מים לתוך המרזב ולראות שאכן המים יורדים בקלות, במידה והמים אינם יורדים בקלות קרוב לוודאי שיש סתימה או לכלוך ונצטרך להכניס את היד לתוך המרזב בכדי לגלות מה מונע מהמים לרדת. במקרים יותר חריגים נאלץ להשתמש עם ספירלה (קפיץ לפתיחת סתימות) בכדי לפתוח את הסתימה.

בחלונות פנימיים מומלץ לבדוק שפתחי יציאת המים אכן פתוחים. לרוב במסילות עצמן יש חורים ליציאת המים, שנסגרים על ידי לכלוך ועשויים לגרום לחדירות מים לתוך הדירה.

בגגות רעפים יש לבצע בדיקה תקינות שאין רעפים שבורים. לפעמים רעף אחד שבור עשוי לגרום לנזילה או לחדירת מים. מומלץ שהבדיקה תהיה על ידי איש מקצוע שיעלה על הגג ויסתכל ויבדוק את תקינות הרעפים. כמו כן רצוי לבדוק את המרזבים בגג הרעפים שהם אכן נקיים ולא סתומים מלכלוך.

"בעקבות הרוחות אני ממליץ לחזק את כל הדברים שעשויים להיות לא יציבים על הגג כגון דודי שמש, אנטנות, פרגולות, קולטים וכל דבר שמוצב על הגג/מרפסות ועשוי לעוף מהרוח. לפעמים קשירה עם חוט שזור עשויה למנוע אי נעימות רבה ועשויה למנוע נזק לאחר הרוחות", אמר סיב.

כידוע, נושא של מערכות חשמל הינו נושא מאד רגיש. מערכות חשמל בקרבת מים הינן סכנה של ממש. יש להימנע ממצב שבו מערכות חשמל יהיו חשופות למערכות מים, למשל: תאורה במרפסת חייבת להיות מבודדת. כמו כן במידה ויש עצים הקרובים לכבלי חשמל או למערכות חשמל עדיף לגזום עצים אלה מבעוד מועד.