רפאל ו-SK רוכשים את ויז'נמפ לפי שווי של עשרות מ' ד'

VisionMap, שקיבלה את פרס ביטחון ישראל ב-2009, פיתחה טכנולוגיית צילום שמאפשרת שיפור וייעול הפענוח של תצלומי האוויר, כך שהצילום יכול להתבצע מגובה רב יותר ולהכיל שטח גדול יותר

לאחר כעשור של פעילות שנעה בין הצד הביטחוני לאזרחי, עוברת מפתחת טכנולוגיית הצילום מהאוויר, ויז'נמפ (VisionMap), לבעלי בית חדשים עם אוריינטציה ביטחונית ברורה. חברת רפאל הודיעה כי תרכוש במשותף עם קבוצת SK של סמי קצב את ויז'נמפ. רפאל השקיעה בחברה בשלב מוקדם יותר כך שבידיה יש כבר כ-25% מהחברה. סכום העסקה לא צוין ועל פי הערכות, העסקה התבצעה לפי שווי חברה של עשרות מיליוני דולרים.

ויז'נמפ הוקמה ע"י מיכאל פצ'טניקוב, ודים זלוטניק, פבל רדזיוילובסקי ובני יפהר ומנוהלת ע"י ירון וילן. בחברה, שקיבלה את פרס ביטחון ישראל בשנת 2009, פיתחו טכנולוגיית צילום שמאפשרת שיפור וייעול הפענוח של תצלומי האוויר, כך שהצילום יכול להתבצע מגובה רב יותר ולהכיל שטח גדול יותר. המערכת של החברה, A3, מכילה שתי מצלמות שמבצעות צילום אוטומטי מהיר, שכולל 160 מיליון פיקסלים בשנייה, מה שמאפשר רזולוציה מאוד גבוהה ומקל על פענוח התמונה. רק לשם השוואה, המצלמות הפרטיות המתקדמות ביותר מאפשרות צילום עם כ-40 מיליון פיקסלים לתמונה.

הטכנולוגיה של ויז'נמפ היא כנראה מספיק אטרקטיבית בכדי למשוך קבוצת משקיעים נדירה יחסית. בסבב הגיוס הראשון נכנסו כמשקיעים לחברה פרופ' אהוד ויינשטיין, ד"ר אופיר שלוי ואריאל מייסלוס, שהפעם האחרונה שבה הם שיתפו פעולה הייתה בחברת אנוביט שנמכרה לאפל ב-2011. משקיע נוסף הוא יריב גילת, מנכ"ל קרן הגידור קריפטונייט, ולשעבר מנכ"ל חברת פיינל. רפאל הצטרפה לסבב גיוס של החברה בסוף 2008 ורכשה אז רבע מהחברה תמורת כ-9 מיליון דולר.

בשנת 2010, התפרסם כי ויז'נמפ, שמעסיקה 100 עובדים, בדרך להנפקה בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-100 מיליון שקל, אך הנפקה זו לא יצאה אל הפועל.

מרפאל נמסר, כי "החברה לא משנה את מתכונתה ותמשיך לפעול כחברה עצמאית תחת ניהולו של הצוות הקיים, מתוך כוונה למנף את יכולות הבעלים החדשים בקידום פעילות החברה בארץ ובעולם".