המבקר על סופת השלגים: זה לא היה אירוע פתאומי

השופט בדימוס יוסף שפירא: "נחמץ הלב לראות זקנים וילדים קופאים מקור, ואין מי שיושיע אותם" ■ "בכוונתי לבחון את המוכנות של רשויות המדינה באירוע"

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מקיים בדיקה בשאלת מוכנותן של רשויות המדינה לסייע לציבור במהלך סערת השלגים שהתחוללה בסוף השבוע. "אין מדובר באירוע פתאומי, וטרם תחילתה של הסערה כבר ניתן היה לצפות את עוצמתה על-פי דיווחי החזאים", אמר הבוקר (ד') שפירא בכנס המבקרים הפנימיים, המתקיים בתל-אביב.

"מי שמסתובב ברחובות ירושלים - המצב כעת אינו לבן, אלא שחור", אמר שפירא. "בחלון זמן זה היה על המדינה להיערך בהתאם, ובכוונתי לבחון את המוכנות של רשויות המדינה השונות באירוע זה, וכן לבחון את ההיערכות להתמודדות עם אירועים בקנה-מידה שכזה, ובוודאי עם אירועים פתאומיים.

"כל עם ישראל נחשף לקשיים שנגרמו עקב הסופה, אולם ברור שהקושי של האוכלוסיות החלשות, שלא יכלו להרשות לעצמן להיעקר מבתיהן, או לממן הוצאות מוגברות לחימום, למי שהייתה לו האפשרות לכך, היה גבוה יותר. נחמץ הלב לראות זקנים וילדים קופאים מקור, ואין מי שיושיע אותם. יש להקפיד על מתן מענה הולם, בעיקר לקבוצות חלשות אלה, שבאירועים מסוג זה נותנים לעתים בצדי הדרך".

שפירא ציין כי הודעתו הראשונה, ביום שישי האחרון, כי הוא מקיים בדיקה של פעולת הרשויות במהלך הסופה, סייעה לרשויות להתעשת. "הדברים צריכים להיות מתואמים מראש בצורה מסודרת, עם תוכנית עבודה ברורה למקרי חירום. הפעם הסופה הייתה לבנה, אבל היא גם יכולה להיות סופת טילים".