דלק ורציו: אומדן הנפט של נובל אנרג'י פורסם לא על דעתנו

השותפות הישראליות ב"לוויתן": "כלל הפרטים שהציגה נובל בכנס המשקיעים פורסמו שלא על דעת השותפות, הנהלתה או בעלי השליטה"

השותפות הישראליות ב"לוויתן" - קבוצת דלק ורציו - מתנערות היום (ד') מהמצגת של נובל אנרג'י שחשפה נתוני אומדן נפט ברישיונות בישראל וקפריסין. זאת, כיוון שהדיווח של נובל אנרג'י בארה"ב אינו תואם את כללי הדיווח של רשות ני"ע בישראל בתחום הגז והנפט.

נובל ציינה במצגת שלה כי היא מעריכה שב"לוויתן" ישנו פוטנציאל למיליארד חביות נפט, ב"בלוק 12" בקפריסין עוד 1.5 מיליארד חביות ובמאגרים אחרים בישראל ישנו פוטנציאל לחצי מיליארד חביות.

"למען הסדר הטוב, הרינו להבהיר ולהדגיש כי בהתאם לאמור בסעיף 16 לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידים)... כלל הפרטים שהציגה נובל אינק בכנס המשקיעים פורסמו שלא על דעת השותפות, הנהלתה או בעלי השליטה בה. כמו-כן, הפרטים ביחס להערכת משאבי הגז הטבעי והנפט שפורטו לעיל, כפי שהוצגו בכנס המשקיעים והופיעו במצגת, אינם בהתאם לתקנות".

רשות ני"ע דורשת, בין היתר, לפרסם בדיווחים על אומדני מאגרי גז ונפט פרטים על ההסתברויות שונות לאותם אומדנים. נובל אנרג'י אינה מחויבת לכללים אלה בדיווחיה ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב), ולפיכך השותפות הישראליות מוצאות עצמן לא פעם "מתנערות" מדיווחי השותפה האמריקאית שלהן.