ארגון איראני: "השגנו מידע מסווג על קצינים ישראלים"

קבוצת מומחי סייבר הקשורה לאיראן טוענת כי הצליחה להשיג מידע מסווג על 2,000 קצינים ישראלים וכ-1,000 סוכנים סעודים ■ 5 מיליון המסמכים המסווגים שהשיגו, לטענתם, הם תגובה לחיסול בכיר חיזבאללה בלבנון

קבוצה של מומחי סייבר הקשורה לאיראן טוענת כי פרצה ל-70 שרתים ו-1400 מחשבים, והשיגה את תיקיהם של כ-2,000 קצינים ישראלים וכ-1,000 סוכני ביטחון סעודיים. הקבוצה, "התנגדות הסייבר האסלאמית", אומרת כי הצליחה לחשוף 5 מיליון מסמכים מסווגים.

לדברי הארגון, המניע לפריצה הוא פעולת תגמול על רצח בכיר חיזבאללה חסן לאקיס בביירות לפני שבועיים. בחיזבאללה מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל ולהטיל עליה את האחריות לחיסול. לדברי אנשי החיזבאללה, ישראל לכאורה שיתפה פעולה עם גורמי ג'יהאד שנאבקים בחיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה כדי לחסל את לאקיס.

כחלק מתפקידו בחיזבאללה היה אמון לאקיס גם על פעילות הארגון נגד ישראל. בדיווחי הטלוויזיה לא תואר כיצד חוסל, אך נאמר כי הדבר קשור לעבודתו. עוד טוענים בחיזבאללה, כי ישראל ניסתה לחסלו מספר פעמים ללא הצלחה, וכעת מאיימים לנקום את מותו. "ישראל תישא באחריות למה שיקרה בעקבות החיסול", נאמר בהודעת הארגון.

לאקיס אינו דמות מוכרת, או כזו שיש לה פעילות ציבורית בארגון, אלא איש ביצוע של הזרוע הצבאית של חיזבאללה. מדובר למעשה באחת הפעמים הראשונות שבהן מדובר על פועלו בצורה גלויה. על פי הדיווחים, הוא עסק בפעילות ענפה מאוד גם בתקופת מלחמת לבנון השנייה שבה נהרג בנו.

בין היתר, סיפר מקור ביטחוני אירופי כי לאקיס היה אחראי לפיתוח מטוסים ללא טייס עבור חיזבאללה וכן להברחת נשק למצרים - וממנה לרצועת עזה. כמו כן, לפי הדיווח, בכיר חיזבאללה היה מומחה לטכנולוגיות של חיסול בעזרת חומרי נפץ.