קפיצת מדרגה: חוזים על המעו"ף יחלו להיסחר באירופה

הבורסה בת"א חתמה הבוקר עם בורסת הנגזרים של אירופה, יורקס, על הסכם לפיו ייסחרו חוזים עתידיים על מדד ת"א 25 (מעו"ף) ביורקס במהלך המחצית הראשונה של 2014

קפיצת מדרגה לבורסה הישראלית: הבורסה בת"א חתמה הבוקר (ה') עם בורסת הנגזרים של אירופה, יורקס (Eurex), על הסכם לפיו ייסחרו חוזים עתידיים על מדד ת"א 25 (מעו"ף) ביורקס במהלך המחצית הראשונה של 2014. החוזים העתידיים על המדד הישראלי יהיו נקובים וייסחרו בדולרים.

יורקס היא בורסת הנגזרים מהמובילות בעולם עם מחזור מסחר של יותר מ-1.5 מיליארד חוזים בשנה, והיא מתופעלת ע"י הבורסה הגרמנית (דויטשה בורסה).

על פי הודעת הבורסה הישראלית, הקשר עם יורקס החל לפני כשנה, בעקבות פנייתה לבורסה בתל אביב. יורקס הציעה לבורסה שיתוף פעולה, לפיו ייסחרו ב-יורקס חוזים עתידיים דולריים על מדד ת"א 25, בתמורה לתמלוגים שישולמו לבורסה.

אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה היוצאת, אמרה עם החתימה על ההסכם כי "אנו גאים על שיתוף הפעולה עם יורקס אשר יאפשר למשקיעים זרים גישה נוחה למדד הדגל הישראלי ופיתוח אסטרטגיות השקעה וגידור חדשות. הצלחת שיתוף הפעולה צפויה לתרום לשיפור הנזילות ולגידול במחזורים והינה נדבך נוסף בפעילות הבורסה לקירוב המשקיעים הזרים לשוק ההון בישראל".