אירית איזקסון מסיימת את תפקידה כיו"ר ישראכרט

לפני שנתיים קרא בנק ישראל לשים סוף לריבוי התפקידים של איזיקסון ■ עלות שכרה ב-2012 הסתכמה ב-4.5 מיליון שקל ■ איזקסון: "אחרי התלבטות קשה, החלטתי לעזוב את תפקידי בישראכרט ולהישאר כחברת דירקטוריון בנק הפועלים"

אירית איזקסון תפרוש מתפקידה כיו"ר חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, ותישאר דירקטורית בבנק הפועלים. איזקסון נאלצה להחליט עד סוף השנה באילו מהתפקידים להישאר. הסיבה לכך היא שבנק ישראל קבע כי לא ניתן לכהן כדירקטור בבנק ובד בבד כדירקטור בחברה-הבת, וזאת בשל פוטנציאל ניגוד העניינים, שכן דירקטור החברה-האם אמור לפקח על החברה-הבת.

איזקסון כיהנה בתפקיד יו"ר ישראכרט במשך חמש שנים, וכדירקטורית בבנק הפועלים היא מכהנת זה 14 שנים בקירוב. בבנק הפועלים לא הוחלט עדיין מי יחליף את איזקסון כיו"ר ישראכרט. נציין כי בשתי חברות כרטיסי האשראי האחרות (לאומי קארד וכאל), יו"ר החברה הוא ראש החטיבה הקמעונאית של אותו הבנק (תמר יסעור בלאומי קארד, ויובל גביש בכאל). לא ברור האם בבנק הפועלים ימשיכו לשמור על המשרה הזו כמשרה מלאה עם שכר נאה בעלות של כ-4 מיליון שקל בשנה, או שברוח התייעלות ימנו גם כן את ראש החטיבה הקמעונאית של הבנק לתפקיד- אריק פינטו.

הבחירה של איזקסון להישאר בתפקיד דירקטורית בבנק ולא בתפקיד יו"ר ישראכרט אינה טריוויאלית. כיו"ר ישראכרט נהנתה איזקסון משכר נאה. בשנים 2009-2012 צברה שכר בעלות של קרוב ל-20 מיליון שקל (נתוני שנת 2013 עדיין לא התפרסמו), זאת בה בשעה שהשכר כדירקטורית נמוך בהרבה. כמו כן, תפקיד יו"ר חברת כרטיסי האשראי נחשב יוקרתי למדי.

לפי הערכות, בעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון, שאיזקסון מכהנת כדירקטורית מטעמה, לא רצתה לוותר עליה כדירקטורית בבנק. איזקסון נחשבת אחת הדירקטוריות המוערכות של בנק הפועלים. לאיזקסון ניסיון בנקאי עשיר - בעבר מילאה במשך 17 שנים שורה של תפקידי ניהול בבנק לאומי, וכן היא נחשבת מקצועית והגונה.

"אחרי חמש שנים כיו"ר הדירקטוריון של ישראכרט, שנים רצופות התמודדות עם אתגרים, הישגים וסיפוק, אני פורשת מתפקיד זה. נוהל בנקאי 301 קבע כי אדם אינו רשאי לכהן בדירקטוריונים של חברה-אם וחברה-בת בעת ובעונה אחת, אך המפקח על הבנקים איפשר לי להמשיך בכהונתי עד סוף שנת 2013. בעקבות זאת אני פורשת עתה מתפקידי בדירקטוריון ישראכרט, ואשאר חברה בדירקטוריון בנק הפועלים. החלטתי התקבלה אחרי התלבטות קשה. לא קל להיפרד מחברה כמו ישראכרט", כתבה איזקסון במכתב לעובדים.

עזבה בזמן

כבר לפני כשנתיים פורסם ב"גלובס" כי בבנק ישראל לא מרוצים מריבוי התפקידים של איזקסון. נזכיר כי בנוסף לשני תפקידיה בבנק הפועלים, היא כיהנה גם כדירקטורית בקבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר. לפני שנתיים התנה בנק ישראל את הארכת כהונתה בישראכרט, בכך שתפרוש מדירקטוריון אי.די.בי, ואיזקסון פרשה. בדיעבד עזיבתה הייתה לטובתה, שכן היא עזבה רגע לפני שנכנס הקונצרן לסחרור פיננסי בעקבות הסדר החוב שלו.

אלא שבבנק ישראל לא הסתפקו בוויתור על תפקיד אחד מתוך השלושה, וביקשו שתוותר על תפקיד נוסף, ותישאר עם תפקיד אחד בלבד. בסופו של דבר, בבנק ישראל האריכו לאיזקסון הכהונה בישראכרט בשנתיים (קרי עד סוף שנת 2013), ונקבע שבסוף השנה תצטרך לבחור על אילו מהתפקידים לוותר.