עובדי אתר וערוץ ONE הכריזו על סכסוך עבודה

טוענים כי ההנהלה מתעלמת מדרישותיהם לנהל מו"מ להסכם קיבוצי ■ לאחרונה ניסתה ההנהלה לפטר אחד מעובדי האתר, אך ביה"ד לעבודה ביטל את הפיטורים

3.5 חודשים אחרי שהוקם ועד עובדים יציג באתר הספורט ONE, מכריזים היום (ב') העובדים על סכסוך עבודה, באמצעות ארגון העיתונאים שדרכו הם מאוגדים.

לטענת העובדים, הסכסוך הוכרז על רקע התעלמות מתמשכת של ההנהלה מדרישותיהם לניהול משא-ומתן על הסכם קיבוצי וחוסר תום-לב מצד ההנהלה.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה היא כי בתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים, כמו השבתת העבודה באתר ועוד.

מאז תחילת ההתארגנות, היחסים בין ההנהלה לעובדים ב-ONE לא התנהלו על מי מנוחות. כך, למשל, החליטה ההנהלה לפטר את אחד מעובדי החברה, אור זילברמן, מה שגרר פנייה של ארגון העיתונאים לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, שדחה את הפיטורים והורה להחזירו לעבודה. אבל ב-ONE החליטו להזמינו לשימוע נוסף בתחילת נובמבר, ובינתיים אמור להתקיים דיון נוסף בבית הדין לעבודה בחודש הבא, כשפיטוריו של זילברמן הוקפאו.

במכתב שנשלח לעובדי האתר וערוץ הטלוויזיה נכתב כי "בשלושת החודשים האחרונים פנינו באין-ספור מכתבים להנהלה על מנת שתשב איתנו כדי לדון על תנאי ההעסקה שלנו. כל אותו זמן ההנהלה התעלמה מדרישתנו להיפגש וניסתה למרוח את הזמן בבקשות מופרכות. למרבה הצער, ההנהלה גם בחרה להתעלם מבית הדין לעבודה, שהמליץ לה להיפגש עם העובדים וזאת בשים לב לעובדה שבמקום קיימת התארגנות ראשונית של העובדים, דבר שמחייב הידברות על מנת לכונן יחסי עבודה תקינים, כלשון ההחלטה".

בן זילכה מארגון העיתונאים הוסיף כי "נאלצנו להכריז על סכסוך עבודה לאחר שניסינו מספר פעמים לנהל הליכי הידברות עם הנהלת ONE. על אף שהעובדים התארגנו כחוק ופעלו בהגינות לאורך כל הדרך, ההנהלה פעלה מהרגע הראשון נגד ההתארגנות. אנחנו תקווה שהנהלת ONE תשכיל להבין שהיא חייבת מכל בחינה להידבר עם העובדים. בלית ברירה ננקוט גם צעדים ארגוניים".

מהנהלת ONE נמסר: "קיבלנו את פניית העובדים, ואנחנו לומדים את הנושא".