מניית הערב: ישראלית המזנקת 32% ומשלימה 116% ב-3 ימים

אורמד, המפתחת גלולת אינסולין הניתנת בבליעה, הודיעה ביום שישי על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ראשוני שמטרתו לבדוק את התגובה של מינונים שונים של מוצר החברה, לטיפול בחולי סוכרת נעורים סוג 1

מניית חברת אורמד פרמצבטיקה ממשיכה היום בזינוק שהחלה בו ביום שישי האחרון ומרכזת מחזורי מסחר ערים.

בעקבות הזינוקים הגיע שווי השוק של החברה לכ-110 מיליון דולר בנאסד"ק.

החברה, המפתחת גלולת אינסולין הניתנת בבליעה, הודיעה ביום שישי על תוצאות חיוביות בניסוי קליני ראשוני שמטרתו לבדוק את התגובה של מינונים שונים של מוצר החברה, לטיפול בחולי סוכרת נעורים סוג 1 (Type 1). מן הניסוי עולה כי יש קשר בין כמות האינסולין הניתנת לבליעה לכמות האינסולין המופיעה לאחר מכן במחזור הדם, וכן למשך השהות של האינסולין במחזור הדם.

אורמד מיצבה עד היום את המוצר שלה כמיועד בעיקר לחולי סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) כי בחולים אלה דרוש פחות דיוק בספיגת האינסולין. המוצר נמצא בניסוי שלב IIB (ניסוי יעילות רב מרכזי) בחולי סוכרת סוג 2, אשר צפוי להניב תוצאות ראשונות בינואר. ואולם, גם בחולי סוכרת סוג 1, עשויה להיות תועלת להוספת אינסולין בבליעה באופן לא מדויק, כתוספת (אך לא במקום) זריקות האינסולין הנהוגות היום, שנותנות כמות אינסולין מדוייקת יותר בדם.

זריקות נותנות כמות אינסולין מדוייקת יותר, משום שהן מגיעות ישר לדם ולא עוברות דרך מערכת העיכול, שפעילותה אינדבידואלית לכל אדם וגם משתנה מרגע לרגע.

החברה מסרה כי בעקבות הניסוי, יש היגיון בהמשך פיתוח המוצר גם לסוכרת מסוג 1. שוק סוכרת סוג 1 קטן משמעותית משוק סוכרת סוג 2, אולם חולי סוכרת סוג 1 כולם מטופלים באינסולין, לעומת שוק סוכרת 2 בו חלק מן החולים מטופלים רק במשטר תזונתי או בתרופות שאינן אינסולין.