אירועי סופ"ש: מהופעה של ירמי קפלן עד לסינמטק בת"א

בקיבוץ גת יחגגו את הסילבסטר באיחור של שבוע עם ההופעה של ירמי קפלן, חנות התכשיטים של אגס ותמר מזמינה אתכם ליום עיצוב מיוחד, מגוון סרטים מרתקים בסינמטק בת"א ועוד שלל אירועים

הופעה

ירמי קפלן

מה: בקיבוץ גת חוגגים את הסילבסטר באיחור של שבוע, בהאנגר חא"ן, בהופעה של ירמי קפלן, שיארח את אסף אמדורסקי, חברו ושותפו ללהקת "תערובת אסקוט". קפלן נותן את כל כולו בהופעות, והחיבור שלו עם קהל של קיבוצניקים הופך את ההופעות הללו למסיבה, בטח בסילבסטר (בחלק השני שלה, יעלה על הבמה תקליטן). קפלן יופיע עם מיטב להיטיו, ביניהם "כבר עכשיו", "הדפוק הזה", "מודדת", ו"במוקדם או מאוחר", אחד השירים הגדולים שלו, בהשראת Animal Nitrate של סווייד, לצד שירים של תערובת אסקוט ושל אמדורסקי.

מתי, איפה וכמה: חמישי (2 ביונואר), 21:00, האנגר חאן, קיבוץ גת. מחיר: 85 שקל (מובטח אלכוהול בזול).

תערוכה והרצאה

קקטוסים במושב שילת

מה: הישראלים אימצו כבר לפני עשרות שנים את הכינוי צבר לילידי הארץ, הקוצניים, עוקצניים ומתוקים מבפנים. אז סברס כולנו יודעים איך אוכלים, אבל יש עוד הרבה קקטוסים וצמחים סוקולנטים שניתן לגדל בעציצים לשם נוי, אך גם לאכול או לצרוך למטרות ריפוי.

היכרות עם מגוון צמחים כאלו מציעה משתלת וונדי ביישוב שילת, שמקיימת הרצאה ותערוכה של קקטוסים וסוקולנטים. יתרונם של צמחים אלו בצריכת מים נמוכה ידוע ומוכר, ובעזרת ההרצאה של מגדל הקקטוסים יעקב גרובר אפשר יהיה להתוודע לסגולותיהם הנוספות.

מתי, איפה וכמה: ההרצאה: שישי (27 בחודש), 10:30, משתלת וונדי, אזור התעשייה שילת. התערוכה תימשך עד ה-9 בינואר. הכניסה לכל הפעילויות חופשית. פרטים: 08-9765510.

אופרה

"החטיפה מן ההרמון"

מה: התזמורת הסימפונית חיפה תפתח השבוע את סדרת האופרה שלה עם האופרה המקסימה "החטיפה מן ההרמון" מאת מוצרט. האופרה מושרת בגרמנית, ומספרת את סיפורם של ארבעה אירופאים המנסים לברוח מהרמונו של הפחה הטורקי סלים. בביצוע האופרה ישתתפו זמרים סולנים מהארץ ומחו"ל ומקהלת בת-שיר. על ההפקה ינצח אריה ליפסקי. "החטיפה מן ההרמון" תעלה בחיפה בהפקה מלאה, הכוללת תפאורה, תלבושות וכדומה. הבמאית היא יוליה פבזנר (Pevzner), שהינה בעלת ניסיון רב בבימוי אופרות בארץ ובחו"ל. מסקרן מאוד.

מתי, איפה וכמה: ראשון (29 בחודש), ושני (30 בחודש). שתי ההופעות בשעה 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 350 שקלים עם הנחות לזכאים.

צילום

תאווה לעיניים

מה: שיטוט מהיר ברשת האינסטגרם ודומיה מעלה תחושה כי תאבון הגולשים לשיתוף נפלאותיהם במטבח אינו יודע שובע. אבל פעם, לפני כל הטכנולוגיה הזו, היה רק נלי שפר, האיש שהביא את צילום האוכל לשולחננו כמנה עיקרית, במדורי אוכל נחשבים בעיתוני סוף השבוע. תערוכה שלו, הפורסת יותר מ-30 שנות צילום, נבחרה לפתוח את שנת 2014 בגלריית החוג לתקשורת צילומית של מכללת הדסה בירושלים. זה לצד זה יוצגו צילומי סטודיו מוקפדים ומסוגננים וצילומי רחוב אותנטיים מרחבי העולם, בתערוכה שאצרו טלי תמיר וגליה גור זאב. בערב הפתיחה יתקיים רב-שיח על צילום, אוכל ותרבות.

מתי, איפה וכמה: פתיחת התערוכה: רביעי (1 בינואר), 18.00, המכללה האקדמית הדסה, רח' הנביאים 37, ירושלים. רב שיח: 16:00. הכניסה חינם. שעות פתיחת התערוכה: א'-ה': 10:00-20:30. תוצג עד ה-9.2.2014.

עיצוב

אגס ותמר

מה: לראשונה בתולדות אגס ותמר, מעצבות המותג עינת אגסי ותמר הראל קליין, חובבות וחובבי תכשיטים מקוריים ואוונגרדיים מוזמנים אליהם לסטודיו ליום עיצוב מיוחד שבו הן יצרפו ביחד איתם ולפי טעמם האישי, את התכשיט האהוב של כל אחת ואחד. לצורך כך, יפתחו עינת ותמר את "ארגז הכלים" שלהן ויעמידו לראשות הלקוחות את כל האלמנטים ליצירת שרשראות וצמידים משולבים באבנים, אלמנטים מזהב, סוגרים ייחודיים, אבנים וחרוזים. על כל פריט שיעוצב על-ידי המעצבות והלקוחות, תינתן הנחה של 25% ממחיר הפריט הסופי. בנוסף, תינתן ביום זה גם הנחה של 20% על כל הפריטים בסטודיו.

מתי, איפה וכמה: שישי (27 בחודש), 9:00-15:00. חנות אגס ותמר, שבזי 43, ת"א.

קלאסי-קולי

"שלמה" מאת הנדל

מה: השבוע תעלה בת"א וירושלים האורטוריה "שלמה", אחת מהאורטוריות המוכרות והאהובות ביותר של גיאורג פרידריך הנדל. האורטוריה כתובה לסולנים, מקהלה ותזמורת, ומציגה עיבוד מוזיקלי לפרקים בחייו של המלך שלמה. על האורטוריה ינצח הלטבי אנדרס מוסטונן (Mustonen), המוכר היטב מהופעות קודמות בארץ. בביצוע ישתתפו המקהלה הלאומית של לטביה וצוות סולנים ישראלי מצוין, ביניהם בולטות זמרת המצו-סופרן נעמה גולדמן (בתפקיד הראשי של שלמה), זמרת הסופרן קלייר מגנאג'י (Meghnagi) בתפקיד מלכת שלמה ואחרים.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (28 בחודש), 20:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. ראשון (29 בחודש), 20:00, בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב. מחיר: 210-135 שקל.

סרט

אושר עטוף בשמיכה

מה: כשהוא אינו מתחרה בהיכלי הקולנוע של הסינמה סיטי ויס-פלאנט, עושה סינמטק תל-אביב את המלאכה אשר לשמה הוקם ומקיים הקרנות של סרטים לא מסחריים באורכים שונים, ובכך מאפשר ליוצרי קולנוע מקומיים ליצור ולהציג יצירות ניסיוניות, אמנותיות, בלי להתחשב בשיקולים כמותיים. דוגמה אחת לסרט כזה הוא "אושר עטוף בשמיכה" - סרטו של יוסי ארצי, על בני זוג - ישראלית בשם קארין וערבי בשם בשאר (הילה וידור וקייס נאשף, בהתאמה) שמתמודדים עם תינוק (אריתראי) שקארין חטפה, כדי להבטיח ערובה לביטחון הזוגי. צילום יוצא מן הכלל של עידן ששון ועבודת משחק משובחת של וידור ונאשף.

איפה וכמה: סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

אריגה יפנית

סטודיו שודו

מה: סטודיו שודו לקליגרפיה ותרבות יפנית יארח בסוף השבוע הקרוב תערוכה מיוחדת של אריגים בעבודת יד של האומן ג'ו יושימורה מקיוטו. יושימורה, 40, הוא אוטיסט החי ויוצר בקהילה מיוחדת של בוגרים עם צרכים מיוחדים. מטרת הקהילה ללמד את חבריה כלים ומיומנויות, שיאפשרו להם להתפרנס ולהיות עצמאיים. כזו היא מלאכת האריגה, אומנות יפנית מסורתית, שבה מצא דרך אמנותית לביטוי אישי. בזכות האיכות החד-פעמית של כל אחת מהן, עבודותיו מבוקשות במיוחד, ומעצבי אופנה משלבים אותן בבגדיהם. בסטודיו שודו, יוצרת תרצה פייטן-סלע - מקימת המקום - מפגש עם תרבות יפן דרך לימודי קליגרפיה וציור יפני, עבודת נייר וטקסטיל. בתערוכה שתימשך לאורך סופשבוע אחד יימכרו צעיפים שארג יושיומורה וההכנסות ייתרמו למרכז שבו הוא יוצר.

מתי, איפה וכמה: חמישי: 18:00-21:00, ו', שבת: 10:00-16:00, המרכז לקליגרפיה ותרבות יפן, שביל המרץ 6 ת"א. מחירי הצעיפים: 350-500 שקל.