כן פייט קרסה אתמול 16%, הבוקר הודיעה על כישלון בניסוי

מניית החברה קרסה אתמול ב-16.3% ללא כל הודעה ■ הניסוי שלב 3 בתרופת ה-CF101 לא השיג את המטרה הראשית והמשנית של הניסוי ■ המנכ"לית: "מאוכזבים מכך שהניסוי לא השיג את המטרות"

בוקר קשה למשקיעי כן פייט , לאחר שהחברה דיווחה היום (ב') כי הניסוי שלב 3 בתרופת ה-CF101, שביצעה החברה-הבת אופטליקס בסינדרום העין היבשה, לא השיג את המטרה הראשית והמשנית של הניסוי.

עם זאת, החברה מציינת כי הפרופיל הבטיחותי שהושג היה גבוה, ולא נמצאו תופעות לוואי הקשורות לתרופה. הנהלת אופטליקס תנתח את תוצאות הניסוי ותעדכן את כן פייט לכשתחליט לגבי המשך הפיתוח של התרופה.

מנכ"לית החברה, פרופ' פנינה פישמן, ציינה היום כי "אנו מאוכזבים מכך שהניסוי שלב 3 לטיפול בסינדרום העין היבשה לא השיג את המטרות. בכוונתנו ללמוד את תוצאות הניסוי ולהפיק מתוך הדאטה הקליני שהתקבל את הלקחים הנדרשים להמשך קידומן בהצלחה של כל תרופות החברה בתוויות השונות. העובדה שפרופיל הבטיחות של ה-CF101 שומר על רמה גבוהה ועקבית מעודדת אותנו מאוד ומעידה על יתרון חשוב של תרופת ה-CF101 ביחס לתרופות מתחרות בשוק. היעילות הגבוהה שהושגה הן בניסוי שלב 2b בדלקת מפרקים, אשר את תוצאותיו פרסמנו בשבוע שעבר, והן בדוח הביניים של ניסוי שלב 2/3 לטיפול במחלת הפסוריאזיס עשויים לדעתנו לבשר על דור חדש של תרופות אנטי דלקתיות להתוויות בתחומים השונים בהם אנו פועלים. אנו מאמינים בפלטפורמה הטכנולוגית ונמשיך בפיתוח להתוויות הרלוונטיות".

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה החברה על הצלחה בתוצאות הניסוי שלב 2b בחולי דלקת מפרקים שגרונית.

נציין כי אתמול קרסה מניית החברה, ללא כל הודעה, ב-16.3% במחזור מסחר גבוה.