חקירת השחיתות ב"מי אביבים": רשות המים דורשת הסברים

מנהל רשות המים זימן לבירור את מנכ"ל תאגיד המים של ת"א ■‏‎‎‏ התאגיד: "הבירור עלול לפגוע בחקירת המשטרה‏‎"‎‏‏ ■ גם מנכ"ל תאגיד המים של צפת זומן לבירור

מנהל רשות המים, אלכסנדר קושניר, זימן היום (ב') לבירור את מנכ"לי תאגידי המים של צפת, עמוס רודין, ושל תל-אביב, יפתח נאור. הזימון של נאור נעשה על רקע חקירת המשטרה ורשות המסים המתקיימת בחשד לשחיתות בקרב בכירים בתאגיד המים של תל-אביב, "מי אביבים".

במסגרת החקירה נעצרו לפני כשבועיים מספר עובדים בתאגיד "מי אביבים", ובהם בכירים, בחשד לעבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, גניבה ממעביד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. החקירה מתמקדת בחשד שכמה מעובדי התאגיד קיבלו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים.

במשטרה וברשות המסים אמרו בשבוע שעבר כי בשנתיים האחרונות חברו עובדים בתאגיד לחברות קבלניות המועסקות על-ידו כזכייניות, וקיבלו מהן שוחד בתמורה לניתוב של קריאות מוקד ובתמורה לאישור של דרישות תשלום מנופחות. במסגרת החקירה נעצרו ועוכבו לחקירה כ-20 חשודים.

אלא שבתאגיד "מי אביבים" אמרו היום ל"גלובס" כי "לרשות המים אין סמכות לזמן בירור בנושא שמצוי בחקירת משטרה - דבר שעלול לפגוע בהתנהלות החקירה. עניינה של הרשות יכול להיות מוגבל לנושאים תפעוליים ולמתן השירות בלבד. התאגיד והמנכ"ל יפתח נאור משתפים פעולה עם החקירה באופן מלא ומסייעים למשטרה באיסוף כל המידע הנדרש".

עוד אמרו ב"מי אביבים" כי בימים האחרונים הורה נאור על הקפאת התקשרות התאגיד עם 3 ספקים שנחקרים במסגרת הפרשה, וזאת תוך הפעלת האופציה להתקשרות עם שני ספקים אחרים במקומם.

עמוס רודין, מנכ"ל תאגיד המים של צפת "פלג הגליל", זומן להסביר לרשות המים את התנהלות עובדיו בזמן הסערה מלפני כשבועיים. זאת, על רקע הפרסומים שלפיהם בזמן הסופה שכיסתה את צפת בשלג ולוותה בתקלה שהקשתה על אספקת מים לחלק מן התושבים, שהו חלק מעובדי התאגיד, ובהם רודין בעצמו, בים המלח.

בתאגיד "פלג הגליל" אמרו כי מדובר בהשתלמות שבה השתתפו כ-15 מעובדי התאגיד, והיא נקבעה כ-3 חודשים לפני הסופה. עוד אמרו שם כי תחקיר פנימי שנערך לאחר הסופה העלה כי עובדי התאגיד התנהלו במהלכה ללא דופי, וכי מנכ"ל התאגיד רודין קרא מיוזמתו לקיים בירור יסודי אודות האירועים.

ברשות המים אמרו היום כי הבירור יעשה כנראה בימים הקרובים, ובמהלכו ידרוש קושניר מהשניים הסברים אודות השפעת שני האירועים המתוקשרים על פעילותם השוטפת של התאגידים.

במקביל מתכוון קושניר לדרוש מנאור ומרודין דיווח מקיף אודות פעילות התאגידים שבראשם הם עומדים, זאת כדי לעמוד ביעדי ההתייעלות שהגדירה להם הרשות לשנה הקרובה.

מדובר במהלכי התייעלות שכוללים צמצום בעלויות ההנהלה והתפעול, ומהם נגזרת, בין השאר, ההחלטה להוזיל החל מהשבוע את תעריפי המים בשיעור של 5%.