כפי שנחשף ב"גלובס": הכנסת תקים את המתקן הסולארי הגדול בעולם

החשמל, שיופק במתקן בהספק של עד מגוואט אחד שיוקם על גג משכן הכנסת, מיועד לצריכה עצמית של בית נבחרי הציבור

מתקן סולארי לייצור חשמל בהספק של עד מגוואט אחד יוקם על גג משכן הכנסת, כך הודיעה היום רשות החשמל. החשמל שיופק במתקן מיועד לצריכה עצמית של בית נבחרי הציבורי, שהיקף צריכת החשמל שלו מגיע בשיא ל-5 מגוואט לשעה. היוזמה להקים מתקן סולארי בכנסת דווחה לראשונה ב"גלובס" לפני 4 חודשים.

בהודעת רשות החשמל נמסר, כי צפויים להיות מותקנים על גג הכנסת 4,650 מ"ר של לוחות PV, לוחות בטכנולוגיה פוטו-וולטארית, לוחות אלו ממירים אנרגיה שמגיעה מקרינת השמש לחשמל. כנסת ישראל מצטרפת בכך לפרלמנטים שונים בעולם בינהם: גרמניה, אוסטרליה והודו - בהם קיימות מערכות דומות, ובכך תהפוך כנסת ישראל לפרלמנט בו מותקנת המערכת הגדולה בעולם.

הסדר "מונה נטו" מאפשר לראשונה הקמת מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת, כל זאת ללא השתת עלויות נוספות על צרכני החשמל. הסדר "מונה נטו" מאפשר לקזז את כמות החשמל אשר יוצרה מכמות החשמל שנצרכה, לדוגמא אם צרכן צרך בחודש 100 קוט"ש וייצר בעצמו 50 קוט"ש, בחשבון החודשי הוא יחויב רק בעבור 50 קוט"ש, במידה וישאר עודף מהייצור לצרכן הוא יהנה מזיכוי שיעבור לחשבון החשמל הבא. עד כה נתנה חברת החשמל אישורים לחיבור 35 מגה במסגרת ההסדרה.

היתרונות של מערכת כזאת היא בעצם העובדה שהלקוח מייצר בעצמו את החשמל ובכך מגן על עצמו מפני שינוי תעריפי החשמל. יתרון מהותי נוסף הוא שמדובר בחשמל נקי אשר תורם להפחתת פליטות מזהמים.