היועמ"ש וינשטיין מתנגד להסכם הפשרה במיזוג כור-דסק"ש

היועמ"ש כתב כי הסעיף בפשרה שקבע כי "התנאי לפיו ההסדר המשלים לא יבוצע במקרה ששיעור ההיענות להסדר יהיה נמוך מן השיעור המינימלי שנקבע - אינו הוגן, סביר וראוי" ■ המליץ למנות בודק שיבחן האם עילת התביעה הייצוגית ראויה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתנגד להסכם הפשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד המיזוג המתגבש בין כור ודסק"ש, התנגדות שעלולה לטרפד לגמרי את המיזוג.

בבקשה לייצוגית שהוגשה בחודש אוגוסט 2013 טענה התובעת, חברת סגל לוי ייזום ונכסים, כי עסקת כור-דסק"ש פסולה ואינה חוקית, והתמורה המשולמת לבעלי המניות של כור בעסקה מקפחת את מחזיקי המניות מקרב הציבור, תוך שהיא יוצרת העדפה ומקנה הטבה לטובת דסק"ש, בעלת השליטה בכור, ולטובת אי.די.בי פתוח.

בהסכם הפשרה מחודש נובמבר הוצע הסדר משלים: דסק"ש הציעה לבעלי המניות של כור אפשרות לשלם 14.64 שקל לכל מניית כור שבשליטתם - ולקבל זכות לתמורה עתידית לקבל את החלק היחסי שבבעלותם במקרה של הנפקת מכתשים אגן, או מכירה בפועל של יותר מ-40% מאחזקת כור במכתשים, או במקרה של מכירה עתידית של החברה.

לפי דיווח שהוציאה היום (א') כור לבורסה, עולה כי וינשטיין מתנגד להצעה לפשרה. הוא כתב כי הסעיף בפשרה שקבע כי "התנאי לפיו ההסדר המשלים לא יבוצע במקרה ששיעור ההיענות להסדר יהיה נמוך מן השיעור המינימלי שנקבע - אינו הוגן, סביר וראוי". הוא המליץ למנות בודק שיבחן האם עילת התביעה הייצוגית ראויה ושיעריך את שוויה ושווי הפשרה. לטענתו, הפשרה תיצור ויתור על טענות שלא נכללו בה.

ההתנגדות של וינשטיין דומה במהותה להתנגדות של המועצה הישראלית לצרכנות מהחודש שעבר, ולפיה הפשרה תגרום להפחתה בשווי הזכויות של בעלי המניות של כור, בשל היעדר הגנה מפני החשיפה לסיכוני האשראי של דסק"ש.