מנכ"ל הדסה: "עובדים יקרים, אני מרוויח 100 אלף שקל בחודש"

אביגדור קפלן פרסם באופן חריג את תלוש השכר שלו: שכרו נקבע על 105,000 שקל, ובאוקטובר האחרון הוא הסכים לקיצוץ של 10% ל-99,204 שקל בחודש ■ בשבוע שעבר סירבו בהדסה לבקשת "גלובס" לחשוף את הנתונים

מנכ"ל בית החולים הדסה, אביגדור קפלן, פרסם היום (א') מכתב ששלח לעובדי בית החולים, ובו הוא מצרף את תלוש השכר שלו בתגובה לטענות הוועד על עלות השכר הגבוהה של קפלן בבית החולים שנאבק עם גירעון-עתק.

לפי הפרסום, קפלן משתכר 105,000 שקל בחודש ברוטו, והוא טוען כי משכורתו נמוכה מזו של שני קודמיו. בנוסף, הוא מקבל הפרשות לקופת גמל ב-5,000 שקל בחודש כמו כל עובד הדסה. קפלן מציין, כי החל מחודש אוקטובר 2013 הוא הסכים לקיצוץ של 10% בשכרו והוא הופחת ב-11,000 שקל לחודש ל-99,204 שקל.

נציין כי בהדסה סירבו לבקשת "גלובס" בשבוע שעבר לחשוף את הנתונים בשם "חוק הגנת הפרטיות". פרסום תלוש השכר של קפלן היום בא בעקבות הטענות של יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בהדסה אמנון ברוכיאן, שטען בשבוע שעבר כי בשעה שהנהלת הדסה מבקשת לפטר 200 עובדי מנהל ומשק, משלמת שכר חלקי ונמנעת מתשלום דמי הבראה, עלות שכרו של המנכ"ל קפלן עומדת על כ-170 אלף שקל בחודש, וכי עלות השכר של הסמנכ"לים היא 70-80 אלף שקל בחודש - וכל זאת בעת שהדסה מתמודדת עם גירעון-עתק של 1.3 מיליארד שקל. עוד נציין, כי ברוכיאן עצמו זוכה לשכר חודשי של 38-40 אלף שקל ברוטו, זאת בשל דירוגו כמנהל אגף, אף שאינו כזה בפועל.

קפלן כותב במכתב: "שקר שנאמר מספר רב של פעמים אינו הופך לאמת. נמנעתי עד כה מלהגיב על השמצותיו ושקריו הבוטים של יו"ר ועד העובדים ברוכיאן, אך הפעם הוא עבר כל גבול, ועל כן מצאתי לנכון להביא בפניכם את העובדות המתייחסות למשכורתי.

"הגעתי להדסה מתוך הערכה רבה למוסד מפואר זה, מתוך הרגשת שליחות, מתוך אמונה בצורך לשקמו ומתוך הערכה כי ביכולתי לעשות כן. לאור המצב החמור צפיתי שהדרך תהיה קשה, אך לא צפיתי שאאלץ להתמודד עם בריונות ושקרים כה גסים. תופעה זו לא תרפה את ידי מלהמשיך לעשות את הכול כדי לשקם את הדסה. לגיטימי שוועד והנהלה יחלקו זה על זה, אפילו עד כדי פעולות ארגוניות. אין זה לגיטימי לשקר במצח נחושה כפי שנעשה! מדינתנו היא מדינת חוק ואנו אלה שבאנו לסייע בשיקום הדסה, מתכוונים למצות עם מר ברוכיאן את הדין".

קפלן כותב עוד, כי "אנו עומדים בפתחו של הסכם הבראה היסטורי להצלת הדסה, הכולל סיוע בהיקף גדול מהממשלה ומארגון נשות הדסה, לצד הצורך להתייעל על ידי צמצום הוצאות והגדלת תפוקות. עם כל הקשיים, לרבות הצורך בצמצום מספר העובדים, עדיף ליישם הסכם זה על פני כל חלופה אחרת. הפעולות שאנו מבצעים בחודשים הספורים בהם אני בתפקיד, מניבות פרי ואנו מצליחים להקטין את ההוצאות ולהגדיל תפוקות.

"הדרך לשיקום הדסה היא עוד ארוכה ובלא סיוע מכם ומהממשלה לא נוכל לעמוד בכך. הזמן פועל לרעתנו. אני קורא לכם להתגייס ולפעול ביחד להצלת הדסה ולא לאפשר להמשיך ולהרוס את מקור פרנסתכם ולסכן את החולים", כתב קפלן.

תלוש השכר של אביגדור קפלן
 תלוש השכר של אביגדור קפלן