אביגדור קפלן ה"צנוע"

כמו אצל נוחי ושאר מגלחי הכסף, החברים חוגגים על שאריות הגווייה

איזו קטנוניות... מה רוצים מהחיים של אביגדור קפלן, מנכ"ל בתי החולים חדלי הפירעון של הדסה ירושלים? יו"ר ועד העובדים טען שהוא משתכר 170 אלף שקל בחודש, אבל קפלן, צנוע שכמותו, הודיע אתמול, ואף והוכיח בתלוש המשכורת שהוא, זה שבא כפי שכתב "מתוך הרגשת שליחות... מתוך אמונה...", משתכר רק כ-99,204 שקלים ברוטו לחודש, אחרי שהפחית ''ביוזמתי'' כדבריו, את משכורתו ב-10%.

מה רוצים מקפלן, כשהמנכ"ל הקודם פרופסור שלמה מור-יוסף, שבתפקידו הנוכחי כמנהל הביטוח הלאומי מקבל כ-60 אלף שקל בחודש, ממשיך לקבל מהדסה חודש בחודשו כ-75 אלף שקל בחודש, וכך זה גם יימשך עד 2018 כשיגיע לגיל פרישה, ובדרך החוצה עוד שלשל כ-10 מיליון שקל מענקים, מצנחים, ימי מחלה, כוננויות ועוד. למה שקפלן לא יוביל את התאגיד המתייסר שמנהליו דווקא מסתדרים לא רע, כמו למשל רפי לנקרי איש משאבי האנוש שמשתכר 80 אלף שקל, עם עוד כמה סמנכ"לים שלוקחים הביתה סכומים דומים...

אגב, קפלן במכתבו לא מתייחס כלל למענקים שסביר להניח שהובטחו לו, גם לא לשלל הצ'ופרים שמשלמים בהדסה מימים ימימה כדרך קבע למנהלים שעמדו ועומדים בראש המערכת, ואולי גם עזרו לדרדר אותה, וגם למיקרו-מנהלים שההנהלה רוצה ביקרם או בהסכמתם. מדובר בשעות נוספות גלובליות, כוננויות על, כוננויות חו"ל, מצנחי זהב ואפילו בונוסים שנתיים על סך 2-4 משכורות חודשיות, שמור-יוסף, למשל, המשיך לקבל גם כשהתאגיד בראשותו כבר גירד גירעון של כמיליארד שקל. בקיצור, משכורת זה יפה - אבל יש גם מעבר. העסק פושט רגל? אז מה?

ולמה שקפלן לא יקבל אם ליו"ר הוועד סידרו, גם כן בעיצומו של המשבר הנמשך כבר כמה שנים, קפיצה לתפקיד ראש אגף, והשכר בהתאם? אגב, ככל הידוע, ראש הוועד מדווח על שכר של 39 אלף שקל בחודש בתפקידו כמנהל קבלה במיון. וגם זה ככל הנראה לא כולל את כל התוספות למיניהן.

ולמה שאביגדור קפלן לא יהיה חלק מחלוקת הכסף בהדסה הקורסת? הוא הרי רגיל לזה. קפלן שימש מנכ"ל כלל ביטוח ואח"כ כיו"ר עד אמצע 2013, והיה חלק בלתי נפרד מהסכמי התגמול המופלגים שהעניק נוחי דנקנר למנהליו, גם כשהצלילה מטה של הפירמידה כבר הייתה ברורה ומהירה.

ככה זה, כמו אצל נוחי ושאר מגלחי הכסף הגדולים, החברים המקורבים לצלחת חוגגים על שאריות הגווייה. אגב, בהדסה ממתינים בקוצר רוח להחייאה בסיוע בהיקף נרחב ביותר של מאות מיליוני שקלים שתגיע מ...הממשלה. כלומר, מכספי ציבור.