עתירה: לא להעביר את הטיפול בקנאביס הרפואי לחברת שראל

חברת "מחקר", המפעילה מרכז לחלוקת קנאביס רפואי בביה"ח אברבנאל, דורשת מהמדינה להסביר מדוע העבירה את הטיפול בנושא לחברת "שראל" ללא מכרז

חברת "מחקר", המפעילה מרכז לחלוקת קנאביס רפואי בבית-חולים אברבנאל בבת-ים, עתרה לבג"ץ בבקשה להורות לבית המשפט לעצור את מימוש ההחלטה להעביר את הטיפול בכל נושא הקנאביס הרפואי לידי חברת "שראל".

חברת "מחקר" דורשת מהמדינה להסביר כיצד קיבלה את ההחלטה להעביר את הטיפול בנושא זה לידי חברת "שראל", שהינה חברה פרטית, ללא כל מכרז.

"מחקר" מפעילה מרכז חלוקה לקנאביס רפואי המשרת כ-5,000 מטופלים. החברה פועלת תוך קיום הפרדה מוחלטת בין המגדלים למטופלים ועורכת בדיקות מעבדה מקיפות לקנאביס טרם מסירתו למטופל.

"מחקר" עוסקת באחסנה, חלוקה, הדרכה, ייעוץ ותמיכה אישית ומתן שירות לחולים הזקוקים לעזרה של קנאביס רפואי, וזאת בהיתר שניתן ממשרד הבריאות. החברה עוסקת גם בפיתוח ומחקר בעניין הקנאביס, לרבות תחליפי עישון ודרכי צריכה שונות.

לטענתה, מזה שנים מספר היא מפעילה בשיתוף המדינה מיזם משותף לגידול, חלוקה, הדרכה, ייעוץ, מחקר ואחסון של קנאביס רפואי. למרות זאת, לדבריה, "החלה המדינה להתכחש לכל זאת ועשתה כל אשר לאל ידה על מנת לנשל את 'מחקר' מהמיזם שהיא חלק בלתי נפרד ממנו".

העותרת טוענת כי המדינה הפרה הבטחה שלטונית וכן את חובתה לערוך מכרז.

יצוין כי בחודש נובמבר האחרון ניתן פסק דין לפינויה של חברת "מחקר" מבית-החולים, עד למאי 2014. לטענת העותרת, "במעשיה אלה מפקירה המדינה כ-5,000 צרכני קנאביס ומביאה אותם לעמוד, עם עזיבתה של העותרת את המתחם באברבנאל, מול שוקת שבורה".

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין ליאור שחטר ושלומי פרידמן.