פעם זה היה "משחק עונה": רק 9.7% רייטינג למכבי ת"א-מכבי חיפה

ההתמודדות מליגת העל בכדורגל בערוץ 1 רשמה 233 אלף צופים בממוצע ■ האלופה השתלטה העונה על המשחק המרכזי: שודרה ב-50% מהמשחקים

נתוני צפייה מאכזבים בערוץ 1 למשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל: ההתמודדות המסקרנת אתמול (ב') בין מכבי תל-אביב למכבי חיפה בבלומפילד (1-3 לאלופה), במסגרת המחזור ה-16, לא הצליחה לחצות את רף נתון הצפייה הדו-ספרתי, והסתפקה ברייטינג ממוצע של 9.7% בקרב משקי-הבית היהודיים (כ-233 אלף צופים).

ב"פיק", בתחילת המחצית השנייה של המשחק, נרשם רייטינג של 12.8%.

התוכנית "פסק-זמן" בהגשת שרון פרי בסיום המשחק הסתפקה ב-3%, ואת נתוני הצפייה של "ערב הספורט" של רשות השידור השלים משחק הכדורסל ברוממה בין מכבי חיפה למכבי תל-אביב (4.4%).

המפגשים בליגת העל בכדורגל בין מכבי תל-אביב למכבי חיפה תמיד נחשבים למושכי רייטינג, כמעט ללא קשר למיקום הקבוצות בטבלה. כך למשל בסיבוב הראשון של עונת 2013/14, אז התארחו הצהובים בקרית אליעזר - והמשחק רשם 11% צפייה בערוץ 1.

בעונה שעברה רשמו שלושת המשחקים בין הקבוצות ממוצע צפייה של 11.2%, כשהראשון מביניהם, במחזור הפתיחה של הליגה, גם רשם את השיא העונתי (13.2%).

לפחות נכון לעכשיו, הרייטינג הממוצע של שידורי המשחק המרכזי בליגת העל העונה עומד על 9.3%, עלייה קלה לעומת אשתקד, אז הסתכם ב-8.9%.

הקבוצה הכי משודרת, באופן טבעי, היא המכונה הבלתי עצירה של מיטש גולדהאר: זכתה לקחת חלק במשחק המרכזי ב-50% מהמשחקים (8 פעמים סך-הכול).

על שינוי מאזן הכוחות בליגת העל יעיד הנתון הבא: הפועל באר-שבע שודרה ב-6 משחקים העונה, בעוד הקבוצות "הגדולות" המסורתיות הסתפקו בפחות הופעות בפריים-טיים של רשות השידור (מכבי חיפה 5 פעמים, בית"ר ירושלים 4, הפועל תל-אביב 3 בלבד).

מתוך 14 הקבוצות בליגה, ארבע לא זכו להיות משודרות ולו פעם אחת העונה בערוץ 1: מכבי פתח-תקווה, הפועל עכו, מ.ס אשדוד והפועל חיפה.