הניצחון של "אקס פקטור"

"אקס פקטור" גברה על "הכוכב הבא" בשואו, בכישרון וכמובן - במנחה

"אקס פקטור", יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

כשהיא לפני סיום (הערב ישודר שלב "חצי הגמר"), אפשר כבר להתייחס ל"אקס פקטור" מפרספקטיבה של סוף העונה הראשונה, והמבט לאחור הזה מחמיא לה מאוד.

ראשית מוכרחים להחמיא ל"לוק אנד פיל" שלה: הבמה, התאורה, התפאורה, הכוריאוגרפיה וכל "הפירוטכניקה" יצרו "שואו" אמיתי, כזה שהתרגלנו לראות במקומות אחרים.

שנית, לאורך שלב האודישנים, "אקס פקטור" של רשת הצליחה להשיג רייטינג טוב יותר משל המתחרה העיקרית שלה "הכוכב הבא". אז נכון, לקשת היו נסיבות מקלות בדמות טענות על תחרות חזקה יותר מיתר הערוצים בערבי השידור שלה, אבל אם לשאול דימוי מתחום הספורט, קבוצה גדולה באמת לעולם לא תתלונן על השיפוט.

אחרי שלב האודישנים הגיעה "אקס פקטור" לשלב הבטן הרכה של התוכנית, עם מה שכונה "בתי השופטים". אלה היו השבועות הפחות מוצלחים שלה, ואפילו עם המעבר לשלב ההופעות החיות - כשמנגד "הכוכב הבא" נמצאת כבר בשלבי הגמר שלה, היה נדמה שהעניין הציבורי בה פחת.

תקופת הבטן הרכה הזאת הסתיימה עם הבטן השרירית של בר רפאלי (שזכתה כבר לחיקוי ב"ארץ נהדרת" בצורת בטן מדברת), ושלבי הגמר של התוכנית שהצליחו לגרום אפילו למכור לשידורי ספורט כמוני, לשלטט מדי פעם לערוץ 2 כדי לראות מי נשאר ומי מודח.

מיד נשוב לרפאלי, אבל צריך לומר משהו גם על פערי הכישרון - ובהחלט היו כאלה לטובת "אקס פקטור", שהכישרונות המזמרים שלה היו משכנעים בהרבה מאלה של "הכוכב הבא" ואיפשרו להפקה להתמקד יותר בהם ובקולם ופחות בדינמיקה בין השופטים.

ועכשיו לרפאלי: האייקון הגדול של התוכנית הזאת התבררה כהרבה יותר מגימיק ויזואלי. כן, היא יפה באופן יוצא דופן, נדמה שכבר נאמר ונכתב על כך הכול, אבל בניגוד לאסתי גינזבורג למשל (אם להמשיך להתייחס לתוכנית המתחרה), היא הצליחה להחזיק שידור כמנחה ראשית בביטחון מעורר השתאות ועם מעט מאוד נפילות. לפחות אצלה נמצא ה"אקס פקטור" שיאפשר לה לעבור בטבעיות מעולם הדוגמנות לעולם הטלוויזיה.

* ציון: 9