איפה פה הטרנספר, גלאון?

אנו לא צריכים לנמק, הפלסטינים חייבים לתת הסבר להתנגדות

נתחיל מזה שלדעתי את, זהבה גלאון, אחת הפרלמנטרים הטובים ביותר הפועלים היום בכנסת. את אינטליגנטית, חרוצה, יוזמת, נואמת, נלחמת בחירוף שכל על עמדותייך, כשאת עוסקת בענייני המדינה, ובמיוחד בנושאים הקשורים לזכויות אזרח, את במיטבך ואז את מגיעה אל הפלסטינים...

מי "שולף מהזיכרון"?

"טרנספר" זעקת על הצעת ליברמן לחילופי שטחים באזור אום אל פאחם. "ליברמן שולף ממעמקי הזיכרון תוכניות אפלות ולא חוקיות של טרנספר". איפה, גלאון, איפה פה הטרנספר? הצעת ליברמן מדברת על חילופי שטחים, חילופי ריבונות.

אף אחד לא זז מאדמתו, כולם נשארים בבתיהם, רק במקום להיות ישראלים, הם יהיו פלסטינים. לו טרחת לחשוב לפני שאת ''שולפת ממעמקי הזיכרון שלך'' את המילה ''טרנספר'', אולי היית תוהה: אולי הפלסטינים מרוויחים מההצעה פעמיים? גם לחיות במדינה פלסטינית וגם לא לחיות במדינה הישראלית השנואה בה הם, לטענתם, אזרחים מדרגה שנייה? אולי זו ההצעה ההומנית ביותר שהפלסטינים קיבלו אי-פעם?

מי צריך להסביר?

אנחנו, גלאון, לא צריכים להסביר למה אנחנו תומכים בהצעה. הפלסטינים, צריכים לספק נימוקים טובים למה הם מתנגדים לה. אבל כשהם מנסים, מסתבר שאין להם נימוקים של ממש. פתאום האזרחות הישראלית חשובה להם. זה ''הסבר'' מעורר גיחוך. כל השנים יש להם טענות אין לישראל בצד כמיהה לפלסטין - אבל כשמגישים להם את זה על מגש של כסף, פתאום הם לא רוצים?

דוגמטי ולא אינטליגנטי

בהעדר הסבר רציונלי מהפלסטינים, אנחנו צריכים לחשוב על משהו. אולי כי הם יודעים שהחיים אצלנו טובים יותר מאלה שבפלסטין? הם אומרים שזו אינה הסיבה, אז אולי הם רואים בשהותם אצלנו מעין שליחות, להיות הגרעין ממנו יצמח להם רוב כדי להשתלט עלינו? לא כולם, כמובן, יש פלסטינים הרואים עצמם ישראלים לכל דבר. אבל הם קומץ. הרוב רוצה להפוך את ישראל למדינה שאינה יהודית.

את לא רואה את זה, גלאון? את לא מסוגלת לראות. ההתייחסות שלך לסוגיות אלה היא אוטומטית, "שליפה ממעמקי הזיכרון". יש לך, ולשכמותך בשמאל (וגם בימין), מנטרות שאינכם מעיזים לבדוק את הרלבנטיות שלהן. התגובה שלך להצעת ליברמן היא אוטומטית ולא אינטליגנטית. אנשים רבים עזבו את השמאל כי אינם מסוגלים לסבול את התגובות הללו המלמדות על אטימות.

אם השמאל היה שוקל את מילותיו, ואת עמדותיו, על-פי המציאות, היה יותר קל להתחבר אליו. מכיוון שהשמאל שלך הפך להיות דוגמטי כמו הימין של לוינגר - משום כך הוא הולך ומצטמק. כי הוא נשאר בעבר, כאילו לא היו ברק ופרס שהגישו הצעות מתונות שהפלסטינים דחו בבוז. אם לא תתעשתו, אם לא תצליחו להשתחרר מהמנטרות שלכם, מפלגות השמאל ימצאו עצמן בבית הקברות למפלגות שנשארו תקועות בעבר.