גילה: שימוע להחלטה בעניין הסדר כובל ב"לווייתן"

במכתב תשובה שכתב לעו"ד יעל כהן-פארן מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה, כתב גילה כי החוק מחייב אותו לשמוע את טענות הציבור לפני הגשת הסכם בנושא לאישור בית הדין להגבלים עסקיים

החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דייויד גילה, בנושא ההסדר הכובל-לכאורה ב"לוויתן" תפורסם על-מנת לאפשר לציבור להגיש את הסתייגויותיו ממנה.

במכתב תשובה שכתב לעו"ד יעל כהן-פארן מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה, כתב גילה כי החוק מחייב אותו לשמוע את טענות הציבור לפני הגשת הסכם בנושא לאישור בית הדין להגבלים עסקיים. "נוכח האמור לעיל, אם וכאשר יגיע הממונה להסכם עם הצדדים המעורבים בדבר, תהא לכם ההזדמנות להביא את טענותיכם בפני הממונה בטרם יגיש הממונה בקשה למתן צו מוסכם לבית הדין" כותבת לכהן-פארן עו"ד סוריא בישארה מהרשות להגבלים עסקיים.

מכתבה של כהן-פארן לממונה בא על-רקע פרסומים בתקשורת בדבר סיכומים שהושגו בשיחות בין גילה לבין קבוצת דלק ונובל אנרג'י. לפי הפרסומים לא יידרשו דלק ונובל לדלל את אחזקותיהם במאגרי "תמר" ו"לוויתן", אך ייאלצו למכור שני מאגרים בכמות גז כוללת של 70 מיליארד מ"ק (BCM) לגורם עסקי שיתחרה בהם על מכירת הגז ללקוחות בישראל.

במכתבה דרשה כהן-פארן מהממונה לפצל את הבעלות השלובה של דלק ונובל על מאגרי "תמר" ו"לווייתן" על-מנת "להביא לידי סיום את ההסדר הכובל האסור".