מקל בגלגלי ייני? לידר "מעקלת" את מניות השליטה בגרינסטון

ההחלטה על רכישת יעד עוברת ללידר, והאסיפה לאישורה נדחתה למועד מפתיע - יום שישי הבא

עסקת בעלי העניין של ירון ייני - שבמסגרתה אמורה חברת גרינסטון, שבשליטת אולטרה אקוויטי, לרכוש מידיו מניות בחברה ההפסדית יעד ב-21 מיליון שקל - עוברת להכרעה של חברת לידר - זו שמכרה לאולטרה את השליטה בגרינסטון.

בתוך כך, דיווחה גרינסטון על דחייה נוספת, שלישית במספר, במועד כינוס אסיפת בעלי המניות שלה לצורך אישור העסקה. סיבת הדחייה נומקה בצורך "להשלים דיונים עם רשות ני"ע", אך מה שמפתיע הוא המועד הלא שגרתי שבו נבחר לקיים את האסיפה הנדחית: 24.1, יום שישי, יום שבו אין מסחר בבורסה ורוב הפעילים עסוקים בענייניהם האישיים.

"מתקיים מו"מ בין הצדדים"

כזכור, לפני שנה רכשה אולטרה אקוויטי מידיה של לידר, שבשליטת יורשי דן דוד, את השליטה בחברת גרינסטון, שהייתה אז בעלת קופת מזומנים בהיקף של כ-80 מיליון שקל. לפי הסכם הרכישה שעליו חתמו ייני ושותפיו לשליטה באולטרה אקוויטי - דן מור וברוך אילון (בעלי החברה הציבורית אסיה פיתוח) - רכשה אולטרה 45.9% ממניות גרינסטון שבהן מחזיקה לידר, בפרמיה של 70% על מחיר השוק של גרינסטון באותה העת.

היקף התמורה בגין המניות נקבע על 51 מיליון שקל, מתוכם כ-37 מיליון שקל שולמו במזומן. יתרת התמורה הועמדה על ידי לידר כהלוואת מוכר למשך שנה, והיא מסתיימת בימים אלה. בנוסף, ניתנה ללידר אופציה למכירת מניות נוספות של גרינסטון (5.8% מההון) שבהן היא מחזיקה לתקופה של שנה, באותו מחיר.

בתחילת החודש דיווחה לידר כי היא מממשת את האופציה למכירת המניות הנוספות בגרינסטון. כך, יחד עם פירעון ההלוואה, נדרשת אולטרה אקוויטי לשלם ללידר כ-15.6 מיליון שקל עד סוף החודש, אך בקופתה היו בסוף חודש ספטמבר פחות ממיליון שקל במזומן.

כבטוחה להחזר ההלוואה שועבדו לטובת לידר כלל מניות גרינסטון שמכרה לאולטרה אקוויטי. זו האחרונה הוציאה בשנה החולפת כ-45 מיליון שקל בשלל עסקאות שונות, רובן הפסדיות, שכללו את רכישת השליטה בחברת צמיחה, אשר השקיעה בקידוח "ים 3" הכושל. כעת מבקשת גרינסטון לנצל את יתרת המזומן שנותרה בקופתה לרכישת השליטה בחברת הטיפול בשפכים יעד, אשר נמצאת בשליטת ייני.

לידר דיווחה בתחילת השבוע כי בהתאם להסכם בינה ובין אולטרה אקוויטי, היא הורתה לנאמן שאצלו מופקדות מניות גרינסטון אשר שועבדו לטובתה, לבטל את מסמכי ההצבעה, לרבות ייפוי הכוח שניתן לאולטרה על ידי הנאמן להצביע באספות כלליות של גרינסטון מכוח המניות המשועבדות.

משמעות ההודעה היא שאולטרה אקוויטי לא תוכל להצביע בעד עסקת יעד, והיא תצטרך לשכנע את לידר, שבניהולו של צחי אפלויג, לתמוך בעסקה על מנת שזו תאושר.

עוד דיווחו הצדדים כי הם מנהלים מו"מ לדחיית פירעון החוב של אולטרה ללידר לחודש מאי, כשבתקופה זו תועלה הריבית על החוב ואולטרה תעמיד בטוחות נוספות להבטחת תשלום יתרת החוב. בלידר סירבו להגיב לידיעה. מאולטרה אקוויטי נמסר כי "מתקיים מו"מ בין הצדדים, ואנו מעריכים כי ההסדר ייחתם השבוע".