תוכן שיווקי ב"אקס פקטור": רשת תשלם חצי מיליון שקל קנס

הרשות השנייה מצאה חשיפה פרסומית החורגת מגדר הסביר לקוקה-קולה, שבאה לידי ביטוי בהצגת כוסות המזוהות עם החברה ■ רשת: נערער על ההחלטה

זכיינית ערוץ 2 רשת סיימה אמש (ג') עונה ראשונה ל"אקס פקטור" ישראל, והיום (ד') מודיעה הרשות השנייה כי תשית על הזכיינית סנקציות בגובה של 552 אלף שקל על שורה של הפרות שנעשו בתוכנית במהלך החודשים אוקטובר-דצמבר 2013, בהם שודרה. הסנקציות אינן כוללות חשד לתוכן שיווקי שעלה גם במהלך הגמר.

בין היתר כוללות ההפרות חריגה מזמן הפרסום המותר בשעות הפריים-טיים (20:00-24:00), העומד על 40 דקות; וכן חריגות ממכסת זמן הפרסומות היומי המותר, אשר לא יעלה על 10% מכלל זמן השידורים ביממה.

הרשות השנייה מצאה חשיפה פרסומית החורגת מגדר הסביר לחברת קוקה-קולה, שבאה לידי ביטוי בהצגת כוסות המזוהות עם חברת המשקאות.

"הרשות השנייה רואה בהפרות אלה הטעיה בוטה של ציבור הצופים והפרה של החוק וכללי הרשות השנייה שהזכיינים מחויבים לפעול על-פיהם", נמסר מהרשות השנייה. "הדבר חמור יותר לאור העובדה שהרשות הזהירה את רשת עוד בטרם עליית התוכנית לשידור מפני חריגות ושיתופי-פעולה אסורים עם חברות מסחריות שבאים לידי ביטוי בתוכן התוכניות. הרשות תמשיך לפעול בנחרצות תוך הטלת סנקציות כספיות גבוהות על הזכיינים שיפרו את הוראות החוק והכללים".

ההערכה היא כי הקנס המדובר, שנחשב גבוה יחסית, מתבטל לנוכח ההכנסות של רשת מהעונה החולפת, המסתכמות על-פי ההערכה בעשרות מיליוני שקלים - ובכלל זה גם העסקה עם קוקה-קולה.

מרשת נמסר: "קיבלנו לפני 3 שעות את החלטת הרשות בעניין, ובכוונתנו לערער על החלטה זו".