גלאון לרשות המסים: לחשוף מתי דיווח נתניהו על החשבון בג'רזי

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ויו"ר הסיעה, ח"כ אילן גילאון, פנו למנהל רשות המסים בעניין חשבון הבנק של ראש הממשלה בנימין נתניהו במקלט מס בחו"ל: "מי שמרוויח כמו נתניהו ומעז לא לשלם מסים שודד את הקופה הציבורית"

בעקבות חשיפת "גלובס": ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ויו"ר סיעת מרצ בכנסת, ח"כ אילן גילאון, פנו הבוקר (ה') למשה אשר, מנהל רשות המסים, בעניין חשבון הבנק של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באי ג'רזי שבתעלת לאמנש, הנחשב לאחד ממקלטי המס.

במכתב ביקשו השניים נתונים בדבר זמני הדיווח של נתניהו לרשויות בישראל. עוד ביקשו השניים לדעת מה היו היקפי הדיווחים שהעביר ראש הממשלה.

"אנו פונים אליך בעקבות הפרסום כי בין השנים 1999-2003 החזיק נתניהו חשבון באי ג'רזי. בתקופה זו סיים הלה את תפקידו הציבורי, אך בשנת 2002 מונה נתניהו לשר חוץ ובהמשך כיהן בתפקיד שר אוצר, וחלו עליו כללי האתיקה ומניעת ניגוד עניינים של שרים", כתבו השניים למנהל רשות המסים.

גלאון וגילאון ביקשו לדעת, בהתאם לחוק חופש המידע, מתי דיווח נתניהו לרשויות בישראל על חשבון הבנק בג'רזי, ומה היו היקפי הדיווחים של ראש הממשלה.

גלאון וגילאון מסרו ל"גלובס" כי "התנהגות נתניהו אולי כשרה אבל מסריחה מאוד. בדומה לנרות הריחניים ולטיסות הראוותניות, גם במקרה הזה ראש הממשלה לא עבר על החוק, אך הוא עבר על כללי המוסר הבסיסיים שאמורים להנחות כל אזרח, ובמיוחד איש ציבור שמתיימר להנהיג. מי שמרוויח כמו שנתניהו הרוויח בשנים האלה ומעז לא לשלם כאן מסים שודד את הקופה הציבורית, גוזל מהשירותים שהמדינה מספקת לאזרחים וצוחק בפרצוף של כל מי שלא יכול, או לא מוכן, לפתוח חשבונות בנק באיים אקזוטיים".