אירועי סופ"ש בפתח: ממופעי המוזיקה ועד הפנינג ירוק במיוחד

המלצות לסופ"ש: להקת "הדג נחש" יוצאת עם הופעה חדשה, אירוע "למסגר את הטבע" בגן לאומי ירקון, המלצה לסרט מרתק בסינמטק בת"א ועוד שלל אירועים

קלאסי-סימפוני

הפילהרמונית הישראלית

מה: הפילהרמונית הישראלית תארח השבוע את המנצח הפיני אוסמו ונסקה, שיופיע עם התזמורת לראשונה. ביקורו של ונסקה מעורר ציפיות גבוהות, בזכות הקלטות מצוינות שעשה לאורך השנים. לצידו יופיע הפסנתרן להב שני, שהחליף בהתראה קצרה את דניס מטסוייב שחלה. שני זכור לטוב מקונצרט פתיחת העונה של הפילהרמונית, שבו הופיע כמנצח וכפסנתרן וזכה לביקורות נלהבות. הצמד ונסקה/שני יופיע בשני קונצרטים בלבד, אשר ייערכו בתל-אביב ובירושלים. התוכנית תכלול יצירות מאת ברהמס ומהלר. מומלץ מאוד.

מתי, איפה וכמה: ראשון (19 בחודש), 20:30, היכל התרבות תל-אביב; שני (20 בחודש), 20:30, בנייני האומה ירושלים. מחיר: 500-210 שקל בת"א, 390-140 שקל בירושלים.

אופרה

נשף מסכות

מה: האופרה הישראלית תעלה החל ממחר (שישי), את האופרה נשף מסכות מאת ורדי. האופרה עוסקת בתככים ובאהבה אסורה בחצרו של מושל בוסטון, ושיאה הוא רצח המושל בנשף מסיכות שהוא עורך. האופרה תעלה בהפקה חדשה, שעליה ינצח האיטלקי דניאל קלגארי. על חלק מההפקות ינצח איתן שמייסר, מנצחה של מקהלת האופרה הישראלית. ההפקה היא בבימויו של הפולני מיכאל זנאיינצקי, המוכר מהפקות קודמות שעשה בארץ. בין הסולנים, בולטים זמרת הסופרן הנפלאה אירה ברטמן וזמר הבריטון - ולדימיר בראון.

מתי, איפה וכמה: 13 הצגות החל ממחר (יום ו' 17.1 בשעה 13:00) ועד מוצ"ש 1 בפברואר, בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, תל-אביב. מחיר: 428-175 שקל.

ג'אז

טריו מונטי אלכסנדר

מה: מחר בערב (שישי), תיפתח במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב סדרת "ג'אז במשכן". בקונצרט פתיחת העונה יתארח, לראשונה בישראל, הפסנתרן יליד ג'מייקה מונטי אלכסנדר. אלכסנדר יופיע עם טריו הג'אז שלו, הכולל מתופף ובסיסט. אלכסנדר נולד בשנת 1944 בקינגסטון, בירת ג'מייקה. בשנת 1961 עבר לארה"ב, וקבע את בסיסו בניו-יורק. הוא משלב בין מוזיקה קאריבית, ג'אז וסווינג, והביצועים שלו נוטים להיות מאוד נעימים לאוזן וללא קצוות חדים. ניתן להתרשם מהופעתו דרך דוגמאות רבות ביו-טיוב (monty alexander).

מתי, איפה וכמה: שישי (17 בחודש), 22:00, בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב. מחיר: 199-115 שקל.

הופעה

הדג נחש

מה: לאחר צאת אלבומה השישי - "זמן להתעורר", ברוח המחאה החברתית של קיץ 2011, ולאחר זכייתה בתואר "להקת השנה" של גלגל"צ, "הדג נחש" מחדשת את הופעותיה. הלהקה הבועטת מקפיצה את הקהל עם להיטים מהאלבום האחרון, שבו התארח יצחק קלפטר בשיר "יום שישי", וששיר הנושא שלו הוא שיר הנושא של הסרט "פלאות", שבו שימש סולן הלהקה שאנן סטריט, כתסריטאי שותף. בנוסף, ינוגנו כמובן גם מיטב הלהיטים ומאלבומיהם הקודמים, ביניהם "הנה אני בא", "לא מוותר", "מספרים", "שיר נחמה", "לזוז", "לא פראיירים".

מתי, איפה וכמה: שני (20 בחודש), 21:00, מועדון "אינגו מונטויה", קניון "M הדרך", מושב בית חרות. מחיר: 90 שקל.

אמנות

סיור באוסף שיף

מה: סיור באוסף האמנות של דובי שיף המוצג במלון מרינה ת"א, ומפגש עם האמן אלדר פרבר, זוכה הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2012. אוסף שיף הוא אוסף רב שנים וייחודי המתמחה באמנות ריאליסטית, אך מוכיח כי מושג זה אינו נחלתה של האמנות הקלאסית בלבד. באוסף יצירות מרשימות של אמנות עכשווית של אמנים מעולים, במגוון טכניקות. בתערוכת האוסף המוצגת במלון מרינה, שבבעלות שיף, מוצגות כ-260 יצירות, אך זהו רק חלק מהאוסף המלא. האוסף פתוח לביקורים בתיאום מראש, אך לסיור המיוחד הפעם יצטרף פרבר, שתערוכת היחיד שלו במוזיאון תל-אביב נסגרה רק בחודש שעבר.

מתי, איפה וכמה: שבת (18 בחודש), 11:00, מלון מרינה, כיכר אתרים תל-אביב. עלות הסיור: 50 שקל, כולל קפה ועוגה; להרשמה ולתיאום סיור באוסף: 03-5211777.

טבע פועם

אמנויות בירקון

מה: בימים אלו של ט"ו בשבט וצמיחה של אחרי הגשם, מה יותר טבעי מללכת לפארק להתפעם מהירוק והפריחה. בשבת הקרובה יתקיים בגן לאומי ירקון אירוע "למסגר את הטבע": תערוכת ציורי טבע, סדנאות, מופע מוזיקה ופעילויות נוספות לכל המשפחה. האירוע מציע חוויה אמנותית ואקולוגית, עם סדנה בנושא תהליך ההתכלות והמיחזור, וכן התנסויות באמנויות וסיורים מודרכים ברחבי הגן בנושאים של אמנות וטבע.

הילדים יוזמנו גם לקחת חלק בפעילות "פקחים צעירים", שבה ילמדו לזהות ולחקור פרטי טבע שונים. בסיומה יתקיים טקס השבעה ויוענקו להם תעודות פקחים מוסמכים (חוברת פקחים צעירים נמכרת בתשלום של 10 שקלים, או ניתנת להורדה ללא תשלום מאתר האינטרנט של הרשות).

מתי, איפה וכמה: שבת (18 בחודש), גן לאומי ירקון (מתחם מקורות הירקון), על כביש הוד השרון-פתח תקווה. בין השעות 10:00-14:00. הפעילויות ללא תוספת תשלום על דמי הכניסה, בסך 29 שקל למבוגר ו-15 שקל לילד. מידע נוסף: *3639, אתר רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il.

סרט

הבריחה

מה: פרויקט קולנועי מרתק ויוצא דופן שלו שותפים המפיקים מיכה שגריר וטל ברדה, והבמאי מני אליאס ("פרות שמנות, פרות רזות"). שמונה תלמידי תיכון ישראליים, שכל אחד מהם מייצג קבוצת השתייכות שונה בחברה הישראלית, וכולם אינטליגנטים, דעתניים ובעלי סיפור חיים מעניין, קובצו יחדיו לטובת מסע שיחזור נתיבי הבריחה של יהודים מאירופה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה, באמצעות תנועת "הבריחה". במהלך המסע, המשתרע על פני כ-3,000 ק"מ, הם עוברים שיעור שישנה את השקפותיהם על החיים, על הטבע האנושי, ועל עצמם. סרט חובה.

מתי, איפה וכמה: שבת (18 בחודש), 10:30. שלישי (21 בחודש), 18:30, סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

זכויות אדם

שיעור גאגא המוני

מה: "גאגא בהאנגר" - שיעור גאגא המוני בהנחיית המאסטר אוהד נהרין ורקדני בת-שבע, יתקיים ביום שלישי הקרוב בנמל תל-אביב, ומטרתו איסוף תרומות למען האגודה לזכויות האזרח הנאבקת באפליה ובפגיעה בחלשים ואמונה על שמירת זכויות אדם. גאגא היא שפת התנועה שפיתח נהרין אך היא מיועדת לא רק לרקדנים. הוא מתאים לכל גיל ולכל מצב גופני, ואין צורך בניסיון קודם. משך השיעור כשעה והקהל מוזמן להגיע בבגדים נוחים, ללא תיקים וחפצים. האירוע יסתיים בסשן מוזיקלי של די ג'יי סטפן.

מתי, איפה וכמה: שלישי (21 בחודש), 20:00, פתיחת דלתות ב-19:00; האנגר 11, נמל תל-אביב. כרטיסים: 03-5104037 ובאתר: www.batsheva.co.il; מחיר: 50 שקל.

סטייל

קולאז' חורף

מה: קרן שביט היא בלוגרית, מעצבת ותופעת רשת בעלייה, שהתבססה כאוטוריטה בתחום העיצוב והלייף סטייל בארץ. מדי כמה חודשים היא עורכת אירועי מכירות בסגנון ייחודי ובמיקומים מפתיעים. האירוע הנוכחי - קולאז' חורף - הוא תערוכת עיצוב מושקעת עם כ-120 ביתנים של מעצבים ומותגים מובילים בארץ ובעולם, מתחומים שונים: אופנה, אקססוריז, מוצרים לבית, לילדים ועוד. הלוקיישן הפעם: חניון המשאיות המקורה שבמתחם ההיי-טק של עזריאלי באזור התעשייה בחולון. בין הדוכנים יפעלו גם מתחמי תרבות ופינוק, יופי ומנוחה, בית קפה, מתחם סטיילינג אישי ועוד.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת (23-25 בחודש), מתחם עזריאלי, רחוב הבנאי, א"ת חולון. שעות פעילות: חמישי 16:00-22:00, שישי 9:00-17:00, שבת 10:00-22:00. פרטים: www.karen-shavit.com.