אחרי 12 שנה: AT&T מפסיקה את החסות ל"אמריקן איידול"

זהו סממן נוסף להיחלשות התוכנית, שרושמת ירידה מתמדת בשיעורי הרייטינג

אחרי 12 שנה, ענקית התקשורת AT&T הודיעה אתמול (ד') כי תפסיק להעניק חסות לתוכנית השירה "אמריקן איידול" המשודרת ברשת FOX.

פורד וקוקה-קולה, שנתנו חסות לתוכנית ברוב שנות שידורה, יחזרו לעונה נוספת.

"היינו גאים להיות חלק מתוכנית הטלוויזיה החלוצית הזאת במשך 12 השנה האחרונות", כתב דובר AT&T במייל שפירסם. "אנחנו מאחלים לחברינו ב'אמריקן איידול' הצלחה מתמשכת".

עזיבתה של AT&T היא עוד סממן לכוחה הנחלש של התוכנית, ששיעורי הרייטינג שלה נופלים ככל שעוברות העונות. במטרה לרענן את הפורמט המתיישן, השקת העונה ה-13 של "אמריקן איידול" אמש כללה צוות הפקה חדש וצוות חדש על שולחן השופטים.

הגמר של העונה האחרונה של התוכנית משך רק 14.3 מיליון צופים, והייתה זו הפעם הראשונה שגמר של "אמריקן איידול" משך פחות מ-20 מיליון צופים מאז ששודר לראשונה בשנת 2002.

אפשר לומר כי הפורמט המתחרה "The Voice", המשודר ברשת NBC, מצליח לגבור על "אמריקן איידול" מבחינת הובלת תרבות הפופ ויצירת באזז.

למרות זאת, "אמריקן איידול" נותרה נכס חשוב עבור המפרסמים. משווקים רבים עדיין מוכנים לשלם כסף רב כדי להיכלל ברשימת הספונסרים של התוכנית. ספוט של 30 שניות בתוכנית עולה 356 אלף דולר בממוצע. זה אמנם פחות מ-500 אלף דולר בעונות הטובות של התוכנית, אך עדיין יותר מכל תוכנית אחרת בברודקאסט, למעט משחקי פוטבול.

במסגרת החסות, פורד תמשיך להציג את רכביה וכן תשיק מהלך קידום מכירות אונליין נושא פרסים. הכוס הממותגת של קוקה-קולה תחזור לשולחן השופטים, והמותגים דיאט קולה וקולה זירו ישולבו אף הם במהלך העונה.