המכרז למכירת הגז מ"לוויתן" לטורקיה יצא לדרך

השותפים בלוויתן הפיצו בימים האחרונים הזמנה להציע הצעות לרכישת גז טבעי בצנרת בהיקף שנתי של 7 עד 10 מיליארד מ"ק (BCM) ■ הערכות: צינור לטורקיה יעלה כ-2.5 מיליארד דולר והחזר ההשקעה על הפרויקט יהיה מהיר יחסית

המכרז למכירת הגז ממאגר "לוויתן" ללקוחות עסקיים בטורקיה יוצא לדרך. ל"גלובס" נודע כי השותפים בלוויתן, קבוצת דלק , נובל אנרג'י ורציו הפיצו בימים האחרונים הזמנה להציע הצעות לרכישת גז טבעי בצנרת בהיקף שנתי של 7 עד 10 מיליארד מ"ק (BCM).

ההצעה הופצה לקבוצות עסקיות טורקיות ובינלאומיות המעוניינות לרכוש את הגז הישראלי. בתחילת 2013 דווח בכלי תקשורת טורקיים כי מספר קבוצות מתעניינות ברכישת גז מ"לוויתן" ובהן זורלו, הפעילה גם בתחום תחנות הכוח הפרטיות בישראל, Turcas, CaliK, Ege gas ו-Genel Enerji.

מנוסח ההזמנה להציע הצעות עולה כי שותפויות "לוויתן" עדיין אינן מגובשות על מאפייני העסקה העיקריים כגון משך ההסכם, הבעלות והמימון של תשתיות ההולכה ותנאי הסכם נוספים. על רקע זה ניתן להעריך כי מדובר בגישוש ראשוני מצד שותפויות "לוויתן" שנועד לחוש את השוק.

קבוצת דלק ונובל אנרג'י נוהגות לפרסם מכרזים סגורים בין קבוצות נבחרות בפרויקטים מרכזיים שהן יוזמות כגון המתקן ההנזלה הצף המיועד עבור לוויתן".

בעבר העריכו יזמים כי הצינור לטורקיה יעלה כ-2.5 מיליארד דולר וכי החזר ההשקעה על הפרויקט יהיה מהיר מבמיזם מקביל של מתקן הנזלה צף או יבשתי.

מהשותפות ב"לוויתן" נמסר כי "השותפות ב'לוויתן' פועלות לשם פיתוח שווקים חדשים על מנת לקדם את פיתוח מאגר 'לוויתן'".