מנדלבאום מציג: כך תגיע פריון למכירות של מיליארד דולר

מנכ"ל פריון: "אם נבצע רכישה אחת לשנה ב-3-5 השנים הבאות נגיע בקלות למכירות של מיליארד דולר" ■ בכנס טכנולוגיה שנערך בבורסה השתתפו גם גם מנהלי גילת ופוינטר

מנכ"לים של שלוש חברות טכנולוגיה השתתפו היום (ב') בכנס שערכה חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא בבורסה בתל אביב. כל אחת מהחברות - פריון , פוינטר וגילת - מגיעה משוק אחר, אך המשותף לשלושתן הוא שכולן היו מעורבות במהלכי מיזוגים ורכישות באחרונה.

גילת, מתחום התקשורת הלוויינית, מכרה חברה בת בארה"ב; פוינטר מתחום ניהול הנכסים הניידים רכשה את מלוא הבעלות בשגריר ממשפחת רקנאטי ואת מניות שותפיה בחברה בת בברזיל; וחברת האינטרנט פריון השלימה מיזוג של חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט. אתמול דווח שפריון נמצאת במגעים לרכישה נוספת, של חברת myThings, תמורת 100-150 מיליון דולר.

"אני יודע מה השאלה הראשונה שתשאלו אותי - האם אנחנו רוכשים את myThings - והתשובה היא שאנחנו לא מגיבים לשמועות", אמר מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, בפתיחת דבריו. לדבריו, "אנו רוצים לעזור לחברות שמפתחות תוכנות לעשות כסף מהאינטרנט. הטכנולוגיה שלנו היא זאת שאנו משתמשים בה בעצמנו להפצה, מוניטיזציה ואופטימיזציה של מוצרינו".

מנדלבאום נשאל איך החברה מתכננת להגיע ליעד מכירות של מיליארד דולר, לעומת צפי לכ-400 מיליון דולר ב-2013. "יש לנו שיעור צמיחה יפה", השיב. "אם נניח שנבצע רכישה אחת לשנה ב-3-5 השנים הבאות, נגיע בקלות למכירות של מיליארד דולר. השאלה הטובה היא מה תהיה הרווחיות. חשוב שהתזרים שלנו יהיה חזק".

לשאלה בנושא שינויי המדיניות של גוגל אמר מנדלבאום, כי "כשגוגל ביצעה הרבה שינויים, אנשים הגיעו לקונדואיט, שעבדה היטב עם בינג (מנוע החיפוש של מיקרוסופט, ש'ח'ו). כשמסתכלים קדימה, אנחנו רואים עוד הזדמנויות להגדיל נתחי שוק".

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר, סיפר על שינוי המיקוד העסקי של החברה, והמעבר מהתמקדות בלקוח להתמקדות בארגונים, שם ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח גבוהה יותר. "המטרה שלנו היא למכור טכנולוגיות ביותר מדינות, ולהיכנס לתחום השירותים בעוד טריטוריות", אמר מחלב, שציין את הודו כיעד. "פוינטר נמצאת היום בנקודת מפנה. אנחנו מוכנים לצמיחה ושיפור. ב-2013 נמכור במעט פחות מ-100 מיליון דולר וב-2014 נעבור יפה את הסכום הזה".

על רכישת הבעלות בשגריר אמר, כי "רצינו למנף יותר סינרגיות בין החברות", והוסיף שלמרות העלייה בהיקף החוב הבנקאי, בשל הלוואות למימון העסקה, "העסקה טומנת בחובה שיפור ב-EBITDA, כך שאנחנו מסוגלים לשרת את החוב שלנו".

בגילת, 2013 הייתה חלשה יחסית, והחברה הורידה את התחזיות פעמיים. עם זאת, בסוף השנה גילת דיווחה על שני חוזים גדולים בדרום אמריקה. "עדיין לא פרסמנו יעדים ל-2014, אבל היא תהיה טובה מ-2013, הבטיח היום המנכ"ל, ארז ענתבי.