לא מוותר: נוחי דנקנר דורש לבטל את העברת השליטה באי.די.בי

דנקנר דורש לקיים דיון חוזר בביהמ"ש על רקע ממצאים "קשים ומטרידים" על מוטי בן-משה: "מקורות המימון של אקסטרא הושגו בדרכים לא חוקיות ואף פליליות - הונאות והלבנות הון" ■ מבקש גם הצבעה חדשה של נושי אי.די.בי

נוחי דנקנר מסרב לקבל את ההחלטה של שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב איתן אורנשטיין להעברת השליטה בקבוצת אי.די.בי לאנשי העסקים מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין. דנקנר הגיש היום (ד') בקשה לבית המשפט המחוזי לקיים דיון חוזר בנושא ולבטל את ההחלטה של אורנשטיין.

מקור המקורב לדנקנר מסר ל"גלובס" כי הבקשה שהוגשה היא "נייר עוצמתי עם מידע חדש בעל ערך רב לציבור". בסביבתו של דנקנר מסרו כי המידע החדש על הבעלים החדשים של אי.די.בי, בן-משה, חושף פרטים חדשים משמעותיים.

בבקשה שהגיש דנקנר הוא כתב לבית המשפט כי הדוח על מקורות המימון של בן-משה (שביצעו והגישו אנשי רשות ניירות ערך וכונס הנכסים) נותר חסוי, ולא ניתנה לו האפשרות להתייחס אליו ולהפריכו, והדוח גרם לו "נזק עצום".

כזכור, עד להחלטתו הסופית של אורנשטיין ניסה דנקנר פעמים רבות להטיל דופי במקורות המימון של בן-משה, בין השאר על-ידי משרד החקירות ברלב שהוציא דוח מפורט ביוזמת דנקנר. כל אלה, כאמור, לא גרמו לאורנשטיין לשנות את החלטתו, והוא העביר את השליטה באי.די.בי לבן-משה ולאלשטיין.

דנקנר טוען היום כי ברלב מצא ממצאים "קשים ומטרידים" ביחס לקבוצת אקסטרא הולדינג של בן-משה, אשר מעמידים בספק את לגיטימיות מקורות המימון של הקבוצה ומעלים חשש כי הקבוצה והעומד בראשה עוסקים בהלבנת הון. לדבריו, מקורות המימון של אקסטרא הושגו בדרכים לא חוקיות ואף פליליות - הונאות והלבנות הון.

לפיכך, לדנקנר "לא ברור איך דוח הבדיקה על השניים הסיר את החששות ואת העננות שריחפו מעל אקסטרא", ולכן הוא דורש כי בית המשפט יקיים דיון חוזר וכן הצבעה חוזרת של נושי אי.די.בי.

השופט אורנשטיין נתן גושפנקא להעברת השליטה באי.די.בי ב-5 בינואר, ואישרר סופית את החלטתו משבועיים קודם לכן - להעביר את השליטה בקונצרן מידי נוחי דנקנר, כפי שביקשו מחזיקי האג"ח של החברה.

אורנשטיין הפקיד את החברה בידי בן-משה ואלשטיין וביקש מהם: "תהיו זהירים. לא מדובר רק בכסף שלכם, אלה כספי ציבור שמונחים פה על הכף, רובצת עליכם אחריות כבדה. אם יש לכם בעיות, תפנו לבית המשפט, ושיהיה לכם בהצלחה".

דנקנר שמע את דבריו של אורנשטיין בפנים חתומות. בסיום הדיון, מוקף בבני משפחה וביועציו הקרובים, מיהר לצאת מבית המשפט. לתקשורת אמר: "התחושה שלי לא טובה, הצדק לא יצא לאור".

מטעמם של בן-משה ואלשטיין טרם נמסרה תגובה.

צפו: הדוח המלא של חברת המודיעין העסקי ששכר דנקנר