הדולר היציג נחלש ב-0.1% ל-3.486 ש'; "מצב בעייתי לכולנו"

FXCM ישראל: "בימי המסחר האחרונים אנחנו רואים מדי יום ניסיונות תוך-יומיים לפרוץ את רף ה-3.5 שקלים. אם יצליח הצמד לפרוץ את התקרה הזו, הדבר עשוי להקנות לו מומנטום ממשי כלפי מעלה"

מגמה מעורבת נרשמה היום (ה') בשוק המט"ח, כאשר הדולר היציג נחלש בכ-0.1% ונקבע על ל-3.486 שקלים, בעוד האירו היציג טיפס בכ-0.5% לרמה של 4.755 שקלים.

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, קרא היום שוב למדינה להתערב ולמנוע את היחלשות הדולר שפוגעת קשות ביצואנים. בדיון מיוחד שקיימה היום ההתאחדות, חייק אמר כי "המדינה מלינה השכם והערב על יוקר המחיה בישראל, אך היא זו שאחראית לרוב עליות המחירים במשק והפגיעה בכושר התחרות של היצואנים הישראליים". (לסיפור המלא)

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באזור 3.49 שקלים, ואולם בימי המסחר האחרונים אנחנו רואים מדי יום ניסיונות תוך-יומיים לפרוץ את רף ה-3.5 שקלים. אם יצליח הצמד לפרוץ את התקרה הזו, הדבר עשוי להקנות לו מומנטום ממשי כלפי מעלה. רמת ההתנגדות הבאה תהיה 3.515 שקלים. הדשדוש הנוכחי מהווה צומת דרכים, כאשר ההכרעה לכיוון כלשהו עשויה להיות בעלת עוצמה. בנק ישראל צריך לעמוד על המשמר במידה ונראה שבירה כלפי מטה.

שער החליפין נהנה מהיציבות של הדולר בעולם בימים האחרונים, ובכלל ממגמת התחזקות הדולר מאז פתיחת השנה. ואולם, אם הורגלנו לראות מסחר אחיד של הדולר למול המטבעות המרכזיים, הרי שבתקופה האחרונה אנחנו רואים התפלגות בביצועים של המטבעות השונים למול הדולר, וזאת בהתאם לציפיות לגבי הצמיחה הכלכלית והמדיניות המוניטרית בכל מדינה ומדינה. כך למשל, הדולר נחלש למול הדולר האוסטרלי והשטרלינג, לאור נתוני מקרו חיוביים באוסטרליה ובבריטניה. ומנגד, הדולר זינק למול הדולר הקנדי ומגלה עוצמה למול האירו, וזאת על רקע ההערכות כי הבנקים המרכזיים של גוש האירו וקנדה עשויים לנקוט צעדים מרחיבים נוספים".

ב-ATRADE כותבים: "מבחינה טכנית, אם הצמד יצליח לפרוץ את אזור 3.5 שקלים, נוכל לצפות להמשך העליות לכיוון 3.55 שקליםש. כישלון פריצה של אזור ה-3.5 שקלים תפעיל שוב לחץ על השטר הירוק. במקרה כזה ניתן לצפות להמשך הצלילות אל עבר 3.45-3.4 שקלים".

"אל תחכו לקרנית פלוג"

בני אברהם, מנכ"ל קבוצת אופקים העוסקת בניהול סיכוני שוק, הרצה הבוקר במפגש חירום של פורום מנהלי כספים בתעשייה בנושא השינויים בשער הדולר. אברהם, שהרצה בנושא ניהול אסטרטגיות פיננסיות לגידור חשיפות מט"ח, ציין כי "בינואר 2013, בדיוק לפני שנה, שער הדולר-שקל נסחר ברמה של 3.73 שקלים כאשר ממוצע התחזיות של בנקים וגופי מחקר שונים עמד על 3.84 שקלים בעוד שהיו כאלה שאף חזו שערים גבוהים מ-4 שקלים. בשורה התחתונה אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד שנה. האם הדולר-שקל יהיה 3.2 שקלים או 3.8 שקלים. מה שאני כן יכול לומר הוא שתעשיינים שיישמו בשנה האחרונה תוכנית הגנה שנתית משער 3.7 שקלים כלפי מטה חסכו יותר מ-200 אלף שקל לכל מיליון דולר חשיפה".

אברהם הוסיף: "אל תחכו לקרנית פלוג, תתחילו להגן על עצמכם מסיכוני שוק וגדרו חשיפות מט"ח. ישיבה בחיבוק ידיים והמתנה של יצואנים למעורבות חיצונית של בנק ישראל או האוצר בשוק מטבע חוץ, מסכנת חברות. בעלי עסקים צריכים להכניס את הטיפול בחשיפה המטבעית כחלק מהרוטינה הניהולית".